Bada i saltsjöarna

Diskussion i 'Torrevieja' startad av Anna-lena, 25 juni 2014.

  1. Anna-lena

    Anna-lena Ny medlem

    Blev medlem:
    22 mars 2014
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0
    Nu är det jag igen, kan man bada i saltsjöarna, hur långt är det havet jag har fått en ny höftled o är lite begränsad, men cykla kan jag
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Det finns de som säger att man kan, men att det skulle vara förbjudet. Men vem kan kolla om man är där och plaskar lite? Jag vet att folk har smitit sig i nära där de bor, t ex Torreta. Jag har inte varit i själv, ännu, detta är helt "relata refero".
     
  4. Linkan

    Linkan Aktiv medlem

    Blev medlem:
    29 oktober 2013
    Inlägg:
    355
    Mottagna gillanden:
    41
    Var nere och kollade i våras när vi var nere och det finns nästan som en badplats nedanför Torreta där folk badade, kolla tidigare länkar så finns t.o.m. karta,,,
    men ett tips är att ta med nån dunk färskvatten att skölja av dig med och nåt att dricka för det är väldigt salt och lämnar en hinna av salt på kroppen som kanske inte är så skönt att cykla runt med.
     
  5. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Det är förbjudet att bada i den södra saltsjön. Det är en privat firma som betalar kommunen för att fà producera salt. Detta gör att de ocksà blir ansvariga för vad som händer inom dess gränser.

    I den norra är det generellt förbjudet, men för ett par àr sedan, var det prat om att ordna specefika badplatser där det skulle vara tillàtet. Om det har hänt eller ej, vet jag inte
     

Dela sidan

Laddar...