Billigt boende-kollektiv

Diskussion i 'Hyresmarknaden' startad av Miau, 25 september 2016.

  1. Miau

    Miau Ny medlem

    Blev medlem:
    30 juni 2013
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej på er. Planerar att pensionera mig i Spanien, i södra delen. Jag bor gärna nära något område där det finns fler skandinaver. Söker ett kollektiv eller annat prisvärt, enkelt boende. Kan man hitta boende för 200-300 Euro per månad? Finns det fler med kollektivtankar här?
     
    Fabel gillar detta.
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. mixt

    mixt Känd medlem

    Blev medlem:
    3 november 2014
    Inlägg:
    1.001
    Mottagna gillanden:
    276
    Inga problem att hitta ett boende, men för 200-300 E kommer standarden att vara låg.
    Lägg på någon hundring så får du ett bättre boende. Tänk också på att el och vatten ligger utanför hyran och kan uppgå till ca 100 E eller mer per månad beroende på årstid. Vidare får de flesta betala en deposition på en månadshyra vilket kan vara svår att få tillbaka. Ibland förekommer också en förmedlingskostnad om du engagerar en förmedlare av andrahandsbostäder.

    Kollektiv vet jag inte om det finns, men söker du svenskar till grannar så finns det många "svenskbyar" som är befolkade året runt.
     
  4. DonBard

    DonBard Aktiv medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2013
    Inlägg:
    293
    Mottagna gillanden:
    46
    Många ungdomar slår sig ihop och hyr lägenhet kollekivt.
    Sannolikt inget bra alternativ för pensionärer.
    Lägg till några hundra som mixt rekommenderar, dra ner på storleken
    till minsta möjliga. I spanien sover man hemma men äter och umgås
    "en la calle". Framförall bo centralt som pensionär. Mitt i smeten bland folk
    med nära till butiker busscentral eller jvgstation så slipper du ha bil.
     

Dela sidan

Laddar...