Hårda bud i Barcelona...

Diskussion i 'Hyresmarknaden' startad av Preciosa, 16 augusti 2017.

  1. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Last edited: 24 augusti 2017
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    Last edited by a moderator: 24 augusti 2017
    teddi gillar detta.
  4. mixt

    mixt Känd medlem

    Blev medlem:
    3 november 2014
    Inlägg:
    1.001
    Mottagna gillanden:
    276
    Första terroristdådet på länge i Spanien, men inte på något sätt oväntat. Kokar av ilska över dessa förbannade avskum till extremister, precis som jag blev efter dådet här i Sth. Får kyla ner mig med en springtur.
     
    teddi gillar detta.
  5. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    Jag har citerat en stark känsla som en spanjor uttryckt, Felipe VI utryckte det så här:
    ”"Son unos asesinos, simplemente unos criminales que no nos van a aterrorizar"
     
    Nalle gillar detta.
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    På i morgon träffas den spanska regeringen för att besluta om terroristnivån skall höjas från fyra till fem.
    Nivå fem är ett "överhängande" terroristhot.
     
  8. MrLinkan

    MrLinkan Medlem

    Blev medlem:
    23 augusti 2016
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    12
    Första inlägget från Preciosa handlade egentligen om turistlägenheteter i Barcelona och startades före terrorattacken.
    Men för övrigt tycker jag tråden är intressant.
     
  9. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    Just nu träffades den spanska regeringen för att besluta huruvida terroristnivån skall höjas från fyra till fem.
    Resultatet blev att inte höja nivån. Hoppas att de fattat rätt beslut!
     
  10. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    Om det tragiska attentatet i och utanför Barcelona har något gott med sig, skulle det vara att det val som skulle utlysas till första oktober inte äger rum.
    Det handlar om att att skilja Katalonien från restan av Spanien. Jag läste en bok om en journalist från Madrid som uppehöll sig kring Barcelona och om de spända relationerna till Katalanerna. Att det fortfarande är spänt inser man när inrikesministern i den Katalanska Församlingen vid en TV-intervju skiljde på katalanska och spanska offer för attentaten.
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    Preciosa startade denna tråd som handlade om de mellan 5.000 och 6.000 bostäder som illegalt hyrs ut till turister. Sedan kom attentatet.
    Jag läser att man nu på Palma de Mallorca börjat hyra in privatdetektiver som tar fram underlag för att överlämna anmälan om illegal uthyrning.
    På Kanarieöarna finns inte samma restriktioner som i Barcelona och på Balearerna, men det verkar vara på gång…
     
    Farbror Sven gillar detta.

Dela sidan

Laddar...