Hyra hus utanför Barcelona

Diskussion i 'Husbil och Camping' startad av Axen, 19 september 2011.

  1. Axen

    Axen Ny medlem

    Blev medlem:
    19 september 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej på er alla!

    Jag har aldrig varit i Spanien men nu tänkte vi att det skulle vi ändra på.

    Vi är två familjer med totalt 4 barn som tänkte hyra ett hus i en vecka utanför Barcelona och skulle behöva lite hjälp.

    Jag är alltså helt nollställd och vet inte ens var jag skall börja leta.

    Är det någon som vet en bra förmedlingssajt för detta eller kanske rent av vet ett hus som hade passat oss?

    Vår "kravspecifikation" är enligt följande:

    * plats för 8 personer, varav 4 barn (1½ - 8 år)
    * kök med plats för matlagning
    * privat pool
    * max 1 timme till barcelona med bil eller tåg, gärna en halvtimme.
    * Gärna nära till stranden men det är inget krav om det finns pool.
    * Behöver inte vara i någon by eller stad så länge det inte är allt för långt att handla mat
    * Gärna en gräsmatta som barnen kan leka på.

    Vi hade tänkt oss att åka runt påsklovet, vad tror ni om det?

    Jättetacksam för all hjälp jag/vi kan få!!

    MVH Björn
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Backis

    Backis Ny medlem

    Blev medlem:
    16 februari 2009
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    13
    I början av april badar man inte i havet så ofta. 15-17 gr tycker spanjorer närmar sig fryspunkten. Så satsa på pool.

    Jag känner inte till någon som hyr ut veckovis. Bara att leta på nätet, antar jag. Själv hittade jag mest hus i Girona, en dryg timme i bil från Bcn, mera med tåg.

    Sitges, söder ut, är en fin ort med bra kommunikationer. Kan vara livligt i centrum men där ligger inga villor.
     
  4. La gatita sueca

    La gatita sueca Ny medlem

    Blev medlem:
    10 augusti 2011
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    0
    Papiol är en liten ort som ligger ca 45 min utanför Barcelona. Där finns många stora fina villor, och inte många turister. Om det finns många villor med pool, d vet jag tyvär inte. Mitt tips är som backis säger,googla..Kolla även på blocket.

    En annan mysig ort är Premia de Mar, som ligger precis vid havet. Tar ca 25 min med tåg in till Barcelonas centrum. Jag tror att det blir ganska dyrt att hyra en villa. Ni har inte funderat på att hyra en stor lgh?
     
  5. Axen

    Axen Ny medlem

    Blev medlem:
    19 september 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej och tack för svaret.

    Hade nästan glömt av att jag hade ställt en fråga här..
    Bra info om badtemp, det kanske gör att man åker lite senare eller som du säger satsar på pool med värme?

    Får fortsätta att googla på villor, verkar ju finnas en del, men det är ju alltid enklare att åka på rekomendationer.. ;-)
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Axen

    Axen Ny medlem

    Blev medlem:
    19 september 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för svaret och tipsen och de två orterna. Premia de Mar verkar ju schysst, inte allt för långt ifrån. Får ta och kolla vad villorna kostar att hyra.

    Tror vi är ute efter en villa och inte en lägenhet, men vi får väl vara öppna för förslag..
     

Dela sidan

Laddar...