Internetuppkoppling Nerja/Almuñecar

Diskussion i 'TV, Bredband, Telefoni' startad av Kaprifol, 26 september 2012.

  1. Kaprifol

    Kaprifol Ny medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    ¡Hola!

    Skall tillbringa vintern i Almuñecar och då jag kommer att arbeta en hel del kommer jag att behöver en någorlunda bra internetuppkoppling. Här hemma har jag 6-7 Mb vilket fungerar för det arbete jag utför.

    Om det ej finns fast telefoni på plats vad kostar det då att dra in detta och komplettera med ADSL? Har kollegor som hyrt på Costa del Sol där man installerat detta för dem men vet ej kostnaden.

    Vilken uppkoppling/operatör rekommenderar ni annars för Almuñecarområdet?

    Tacksam för tips!
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. jonnyx

    jonnyx Medlem

    Blev medlem:
    28 augusti 2012
    Inlägg:
    370
    Mottagna gillanden:
    11
    Om det inte finns fast telefoni i området så är det inte alls självklart att det går att få, oavsett vad man är beredd att betala. Det är inte heller självklart att du kan komma upp i de hastigheter du är van vid. (vissa lovar runt men håller tunt).
    Jag bor i en annan del av Costa del Sol men här där jag bor går det inte att få fast lina överhuvudtaget. Jag har en 2 MB uppkoppling, mer går inte att få just här.
    Så du får kontrollera med dina grannar vad som finns tillgänglig i just ditt område.
     
  4. Kaprifol

    Kaprifol Ny medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    OK, tack! Jag får kolla vidare. :)
     
  5. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Pà movistar.es kan du kolla om dom har fast lina eller inte.
    Installationsavgift gick innan (oavsett om du hade kabel eller ej dragit till ditt hus) pà runt 150 € när jag la in det. men nu har dom ganska mànga olika erbjudanden där du kan fà det gratis.
     

Dela sidan

Laddar...