Marbella attraktivt uthyrning?

Diskussion i 'Hyresmarknaden' startad av Edling, 25 juni 2016.

  1. Edling

    Edling Ny medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2016
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej. Jag är faktiskt en kille på 22 år som har under en tid äntligen bestämt mig för att investera i en lägenhet i Spanien tillsammans med min farbro. Jag är väldigt förtjust i Marbella. Har bott hos min vän i Manilva de andra somrarna men förespråkar nog mer Marbella.

    Vad jag anser är det mer attraktivt att hyra ut sin lägenhet om man har den i Marbella området än att ha den på mil avstånd så som estapona eller fuengirola.
    Jag är själv nykterist och kan alltid köra bil men mina blivande hyresgäster är nog sugna på att kunna unna sig en god öl eller ett glas vin på kvällarna och kunna ta sig hem smidigt.
    Min tanke är att lägenheten i sig ska vara en investering men givits är det nog så att man får skjuta på lite från sin egna ficka då det är svårt att täcka alla utgifter och lån med enbart uthyrningen.

    Är jag rätt på det med mina tankebanor? Mvh Oscar, nybliven medlem som kommer hänga en hel del här framöver Holaa
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Peztis

    Peztis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    23 januari 2012
    Inlägg:
    794
    Mottagna gillanden:
    112
    Fuengirola har ju en fördel som inte Marbella har med tåget från flygplatsen. Och i Fuengirola är i stort sett allt inom gångavstånd om man har lämpliga skor.

    Men det är samma sak med de andra städerna du frågar om. Har man bara kommit på plats så kan man ju nästan alltid gå till restauranger såvida man inte bor i utpräglade bostadsområden. Bussar finns och taxi är inte så dyrt, dock.

    Marbella är tjusigt, Fuengirola är en trevlig liten småstad precis som Estepona. Alla har de strandpromenader som är trevliga att spatsera på, sätta sig vid en servering och äta eller dricka.

    Utan att veta tror jag att Marbella är lite dyrare att leva i, generellt sett.

    Och välkommen hit!
     
  4. Edling

    Edling Ny medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2016
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Ja, där har du helt klart en poäng angående tåg förbindelsen.
    Hur är ute livet i Fuengirola någon som vet? Ursäktar mig lite känns som det är lite dålig placering av min tråd just nu. mvh :)
     
  5. DonBard

    DonBard Aktiv medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2013
    Inlägg:
    293
    Mottagna gillanden:
    46
    Om du planerar att hyra ut till yngre personer
    som söker ordentligt ös på kvällar o nätter så är
    det mer av den varan i Marbella än någon annan stans.

    Fuengirola betydligt lugnare även om det ibland är
    ganska stökigt kring en del nattklubbar fred/ lörd
    nätter. L.g.h i höghus högt upp rekommenderas
    där klubbarna ligger. Annars är det rena småstads-
    idyllen i Fuengirola. Och betydligt billigare.

    Fundera på om det inte vore bättre att hyra ut
    till pensionärer under höst o vinter där.
    Mindre slitage kanske o bättre betalt. Ungdomar
    som vill hålla igång vill sannolikt inte lägga pengar
    på boende.Trycker gärna in sig 12 pers i en tvåa
    -"man skall ju bara kvarta några timmar"...
    resten tar vi på playan..
    Så var det i alla fall när jag var ung för sådär
    55-60 år sedan...
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Peztis

    Peztis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    23 januari 2012
    Inlägg:
    794
    Mottagna gillanden:
    112
    Om man med uteliv menar partaja är det säkert så som DonBard skriver. Det är väl lite häftigare med Marbella. Men jag undrar om det inte finns en hel del i Torremolinos också. Fast jag är i fel intresse- och åldersgrupp för att svara på det. :D

    Men om man med uteliv menar restaurager och folk i rörelse så funkar hela Solkusten. Mellan Málaga och Fuengirola är det heller inte tomt under delar av året som det kan vara på andra semesterorter. Hur det är på andra sidan Fuengirola vet jag inte, men där är det i alla fall fläckvis glesare mellan husen.

    Vill poängtera att jag inte förespråkar varken det ena eller andra området, jag bara skriver hur jag har sett det.
     
  8. Edling

    Edling Ny medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2016
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Mycket givande. Peztis, jag gillar din blogg! :)

    Jag om man nu kollar på hur äldre uppskattar och ser på Marbella så kan det också vara attraktivt eller är det bara folk i 20-30 års åldern som uppskattar detta ställe?
    Min Fabro fyller 50 alldeles strax och själv är jag 23 i vinter. Jag är som sagt nykterist och är inte så mycket utav den party killen men gillar att hitta på saker. Som sagt är ju fördelen med Fuengirola att det blir mycket lättare att ta sig till :)
     
  9. Peztis

    Peztis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    23 januari 2012
    Inlägg:
    794
    Mottagna gillanden:
    112
    Tack så mycket, det är så roligt att få höra det!

    Utmed hela Solkusten går det bussar så man behöver inte helt hänga upp sig på att tåget stannar i Fuengirola. Dessutom så har de väl länge pratat om att det ska förlängas till Marbella. Men det mesta tar ju lite tid i värmen.

    Självklart passar det alla åldrar med Marbella! Och det finns väldigt mycket att se runtom även där. Och att hyra bil är ju inte så dyrt här.

    Hittar du någonstans mellan Málaga och Fuengirola är det så klart lättare att ta sig in till Málaga med tåget och alla de kulturaktiviteter som finns där med museer, parker, byggnader och allt annat trevligt.

    Och du vet väl att åldern är en mental inställning! ;D
     
  10. Edling

    Edling Ny medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2016
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Japp. Blir en weekend i oktober och kolla runt lite. Fått kontakt uppgifter till Ia Weinand på Golden Miles Lawyers som jag tänkt mig att ta hjälp utav. Någon som har varit i kontakt med henne? Mvh Oscar
    Sen såg jag också att priserna på lägenhet i Fuengirola och Marbella är ganska detsamma såvida man inte är ute efter ett lyx palats
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. Peztis

    Peztis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    23 januari 2012
    Inlägg:
    794
    Mottagna gillanden:
    112
    Det blir ju jättebra! Och när du kommer ned så kommer du nog att se saker som du tidigare inte tänkt på, eller bekräftar din inställning. Lycka till och glöm inte berätta vidare hur det går.
     
    erkki gillar detta.
  13. Edling

    Edling Ny medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2016
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Absolut det ska jag. Jag är som sagt 22 år och jag ska återkomma och mitt mål är att gå med vinst på att ha min lägenhet i Marbella. Har bestämt mig för att jag ska klara det.
     
  14. Ulf Nerja

    Ulf Nerja Medlem

    Blev medlem:
    1 september 2016
    Inlägg:
    134
    Mottagna gillanden:
    10
    Om du vill ha bra avkastning på din investering, då måste du välja ett område som det går bra att hyra ut året runt!

    Många äldre som söker en plats att fly från regn, kyla och mörker. Inte bara från Sverige!
    Jag hade gissat att Marbella har generellt högre fastighetspriser än Funkan?
    Och ÄR det så...så finns det alltid en anledning till det!

    Man kan även ha olika målgrupper när man hyr ut!
    Budget är nog för DonBards "yngre festande sällskap"...räkna med att det går sönder prylar då...och att du kan få klagomål!

    Ett boende med rymd, bra läge och kvalitet, attraherar en helt annan målgrupp som även är beredda att betala för det hela. De är oftast mer skötsamma!

    Jag har valt det senare....fast i Nerja då!
     

Dela sidan

Laddar...