Midsommar

Diskussion i 'Torrevieja' startad av Stef, 15 juni 2017.

  1. Stef

    Stef Aktiv medlem

    Blev medlem:
    16 augusti 2013
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    99
    Hur firas midsommar av nordbor i spanien, antar att spanjorerna inte firar, men kan man ta barnen till nån form av firande någonstans?

    Juldagen var de stort julfirande på stranden av alla möjliga nationaliteter vilket var kul, finns de någon sådan midsommar tradition?
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hej Stef!
    Natten mellan 23-24 juni firas Fiesta de San Juan som kan kallas spanska midsommarafton.
    Då är det stor fest på alla stränder och det är tillåtet att elda. Man samlar ihop allt som går i möbler och annat
    brännbart...
    Man tar med sig mat,bord stolar och spelar och sjunger dom som kan.
    Kanske svenska kyrkan har nåt, men det vet jag inte...
    Svenska,norska klubbar kanske firar eget på restaurang men går också ner på stränderna,
    iaf en del av dom. Jag pratar nu om Torrevieja :)

    Chao P
     
    teddi och erkki gillar detta.
  4. Stef

    Stef Aktiv medlem

    Blev medlem:
    16 augusti 2013
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    99
    Ahh låter trevligt, vi är flyttbara så vi kan ta oss till en strand de festas på i Torre.
     
  5. teddi

    teddi Aktiv medlem

    Blev medlem:
    21 september 2013
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    153
    IMG_1500.JPG IMG_1504.JPG IMG_1657.JPG IMG_1658.JPG En bra midsommar önskar vi till alla Spanienvänner. Runt Kungsbacka verkar det bli som vanligt.Regn. Blandat med regn,
    Tanken är att vi flyttar ner till Torre 7-8 månader om året..Men snart måste jag byta en hjärtklaff, Ock till hösten måste jag prata med min läkare om en ny resa.,En rutinsak idag säger di lärde.70 bast om ett halvår,,Så det mesta är bra begagnat,:)
    Finns det nån här som gjort detta?
    Ha de gött i värmen.
     
    erkki gillar detta.

Dela sidan

Laddar...