Någon som vet pris för full försäkring på Record

Diskussion i 'Resa med bil' startad av Lundberg, 4 december 2015.

  1. Lundberg

    Lundberg Medlem

    Blev medlem:
    28 juli 2011
    Inlägg:
    556
    Mottagna gillanden:
    15
    Hej, är det någon som har hyrt av record på alicantes flygplats nyligen och vet vad full försäkring kostar per dag/max belopp?

    Jag bokade nu via rentalcars men struntade i deras försäkring eftersom man alltid blir påtvingad Records egen ändå. tar man inte den så ska de ju hålla en stor summa pengar på mitt kort som jag inte har lust med.

    Så lite nyfiken på vad det kommer landa på, har för mig att de förut tog 6-9 euro per dag för den.

    Mvh Niklas
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Stef

    Stef Aktiv medlem

    Blev medlem:
    16 augusti 2013
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    99
    på en C max var de drygt 14€ per dag, svindyrt m.a.o
    dessutom en obskyr bränslepolicy
    Kolla själv för rätt priser på: http://www.recordrentacar.com/hyra_bilar/

    Kan tillägga att jag inte tagit försäkring hos dem utan de har hållit exess fee, kolla bilen nogrant innan bara, hade 2 onoterade repor som de fick lägga till, jag hämtade garage chefen som fick skriva på pappret :)
     
    Last edited: 4 december 2015
  4. Lundberg

    Lundberg Medlem

    Blev medlem:
    28 juli 2011
    Inlägg:
    556
    Mottagna gillanden:
    15

    Tack, jag tog en Cittra C3, med bränslepolicy full-full så då ska man inte behöva betala något så länge den lämnas tillbaka med full tank. Men det skulle inte förvåna mig om de ska reservera pengar för skiten på kontot ändå.

    14 euro per dag är ju vansinnigt!
     
  5. Helen1

    Helen1 Känd medlem

    Blev medlem:
    16 juli 2012
    Inlägg:
    660
    Mottagna gillanden:
    271
    Vi hyr alltid av RecordGo och tycker det fungerar bra.
    De är snabba med att betala tillbaka bränslepengarna (vi väljer alltid full-empty) för återstående bränsle.

    Kostnaden är beroende av ur vilken bilgrupp du hyr. Vi använder oss av grupp D och då är maxpriset för Maximum coverage €200 (14 dagar+).
    Vi tycker inte att deras bränslepolicy är mer obskyr än någon annans.
    Det framgår tydligt vad som gäller och de är väldigt tydliga med att förklara om någon inte förstår.

    Anledningen till varför vi väljer Max. coverage är nog ren lathet. Då slipper vi besiktiga bilen först och kan bara lämna från oss den utan att behöva tänka på om de "uppfinner" skrapmärken. :)
    /Helen
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Helen1

    Helen1 Känd medlem

    Blev medlem:
    16 juli 2012
    Inlägg:
    660
    Mottagna gillanden:
    271
    Så här står det i deras villkor ang Full-Full:
    "By contracting the Full-Full option you will be provided with a full tank of fuel and you will have to return it full. Please, note that you will be charged for a full tank of fuel when you pick up the vehicle. If the vehicle is not returned full, we will reimburse you with the unused fuel left in the tank. Also, with this option you will not have to pay for the handling fee and we will offer you the Express Line service. Please, do take into account that you will have to provide us with the receipt from the airport's gas station."

    Der har förbättrat dessa villkor då tidigare var handling feen högre för full-full-alternativet.
    /Helen
     
  8. Helen1

    Helen1 Känd medlem

    Blev medlem:
    16 juli 2012
    Inlägg:
    660
    Mottagna gillanden:
    271
    Viktigt tillägg till Full-Full

    Idag är det snurrigt i hjärnkontoret...
    Jag måste få komplettera det jag citerade i mitt senaste inlägg med följande:
    Om du väljer Full-Used (jag använder av gammal vana fortfarande Full-Empty) betalar du €24 i handling fee + full tank bensin. De återbetalar återstående bränsle.

    Om du väljer Full-Full betalar du, utöver full tank bensin, en avgift som i vårt tycke inte gör det värt det hela. http://www.recordrentacar.com/?r=extras/index&del=ALC&lang=SE#
    Scrolla så ser du längst ner vad som ingår och vad det kostar i just det exemplet. Det går även att klicka på Fuel not included (+info) och därefter på More information så ser man priser och villkor.

    Citatet i förra inlägget är direkt från vår senaste bokningsbekräftelse nu i höstas.
    Jag är ledsen om jag har rört till det.
    /Helen
     
  9. Sciroccogtx16v

    Sciroccogtx16v Medlem

    Blev medlem:
    8 mars 2015
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    2
    Hej

    Brukar hyra på Centauro via Auro Europa.
    Brukar av bekvämlighetskål välja Full-Empty och blir debiterar ca 100 Euro berodde på bil. Tar däremot aldrig deras försäkring då jag betalar med Statoil Mastercard som täcker ev självrisk upp till 10 000kr. Enda kruxet är att man måste betala hela resan med samma kort och att dom reserverar 950 Euro. Har dock aldrig behövt bry mig om detta då pengarna alltid har betalats tillbaka innan jag ser det.
    Har aldrig behövt bråka om några skador, det mesta brukar stå på hyreskontraktet redan och är det nått får man gå tillbaka och be dom kolla.
    Tror att jag hyrt 6 gånger senaste två åren.
    Fredrik
     

Dela sidan

Laddar...