Hej, jag skaffade ett mobilt bredband 2011-12-14 från vodaphone och skrev på ett kontrakt på 18 månader som går ut den 15 juni 2013. Bredbandet har knappt fungerat och nu vill jag säga upp den. När jag var nere i spanien sist så hjälpte ThePhone house mig att ringa vodaphone men då sa de att det var för lång tid kvar och att jag skulle kontakta dom innan den 15 juni. Men om jag gav vodaphone 70 euro så skulle jag få säga upp det nu, dock betala abonnemangs avgiften tills abonnemanget upphör. Testade att ringa idag igen med hjälp av en person som pratar spanska och då sa dom samma sak att jag måste ringa just den 15 juni som är på lördag. Jag undrar om de ens har öppet då. Först då kan jag säga upp den. Dom kunde däremot inte svara på vad som händer om jag inte ringer den 15 om det förlängs med ett år automatiskt eller vad som händer. Försöker hitta en mail adress till dom men det verkar omöjligt på deras sida. Hur sjutton tar mig sig ur detta? Problemet är att numret till deras engelska avdelning svarar dom inte på längre och på websidan så är numret till den engelska avdelningen endast ett kortnummer vilket betyder att jag måste vara i Spanien för att ringa. Någon som har någon ide eller vet hur jag ska göra? ;
Hej! Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Flytta till Spanien? - Spanienforum hjälper skandinaver att hitta rätt bostad i Spanien (utan kostnad). Hyra ut bostad i Costa del sol? - Använd vårt formulär & få hjälp med uthyrningen. Luta dig tillbaka & inkassera hyresintäkterna. Ska du sälja din bostad i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig. Behöver du juridisk rådgivning som svensk i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget. Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra! PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej Lundberg! Tyvärr är Vodafone ökända just för detta, att det är nästan omöjligt att säga upp abb. Våra vänner försökte på alla sätt och vis genom personliga besök på deras kontor i Torrevieja. Dom hade med sig en spansktalande person men det hjälpte inte. Till slut tror jag att dom fick hjälp av Scandinavian Management som var deras och är vårt jur. ombud. Du får väl kontakta ditt ombud och be om hjälp i värsta fall. Dom (ombuden) brukar hjälpa till med lite av varje utan att ta betalt. Jag tror att det är lättare att få det ordnat om någon med lite pondus, vilket ofta dom jur. omb. har, tar kontakt med dom. Dom kanske anses ha lite mer "tyngd" än en vanlig liten "sketen, obetydlig, svensk kund" har i deras oserviceinriktade ögon ☎. rocio
Ja typiskt! Kan du inte registrera dig här, verkar ju "lätt" och sen skriva vad du vill eller går det inte? Har du försökt? https://canalonline.vodafone.es/cpa...articulares/es/feedback-cliente-particulares/ Hade jag kunnat så hade jag gått dit och slagit näven i disken Men jag kan ju inte säga upp andras abg Du kan ju iaf ta bort dom från autogirot i banken. Brukar man kunna göra automatiskt om du har internetbank. Gör det så dom inte kan dra nåt mer Här har du lite andra problem om det underlättar. Man kan vända sig till "konsumentkontor" om du fortf har problem sen. http://www.sydkusten.es/engine.php?articleId=12535§ionId=207 http://www.sydkusten.es/engine.php?articleId=18168§ionId=214 http://www.sydkusten.es/engine.php?articleId=15728§ionId=214 http://www.sydkusten.es/engine.php?articleId=15362§ionId=208 Ciao P :sol:
OjOj känner helt igen problemet,det är ett jäkla banditföretag.Hade själv olimiterat mobilt internet där kontraktet gick ut efter 2 år.Då ströp dom till 2GB,men tog samma pris!!!Jag har en spansk kontaktperson som åket till Vodafonebutiken på Carrefour och ville avbryta detta men fick till svar att jag själv måste infinna mig personligen Jag åkte då ner till Spanien i Jan. och sa upp det mobila och tog ett Adsl-abonnemang istället. Döm om min förvåning när jag efter en månad hemma kollar mina banktransaktioner och ser att dom drar nu för 2 abonnemang,jag ber min kontakt igen i Spanien efterhöra,men dom kan inget göra då jag måste infinna mig personligen eller ringa ett tel.nr där en idiot bara pratar spanska Kom nu hem precis efter att ha varit i Vodafonebutiken och jag har ett mail som dom skickade till något kontor om att det var uppsagt i jan,nu skickar hon igen samma uppsägning.Och hon säger att jag skall få insatt kostanden för det mobila på mitt bankonto.Nu 5 dagar senare finns ingen återbetalning på kontot:arg: Hade det varit i Sverige tror jag det varit straffbart att göra så här och konsumentombudsmannen hade säkert agerat Man tror inte det är ett modernt Eu-land
Ett bra erbjudande American Express SAS EurobonusFå 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kika in erbjudandet på Americanexpress.se. PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej, och tack för tipset. Jag får kolla med Scandinavien managment även dom är mitt ombud. Frågan är om det är värt att tjafsa eller bara betala de 70 euro och sedan sätta stopp för autogirot. Sura 70 euro men man överlever ju det. Man blir sjuk sur då jag är stor kund hos telenor i Sverige tycker att de borde kunna prata med varandra!
Tack ändå, jag kommer ju ner snart. Men det jag är orolig för är att de förlänger abonnemanget på ett år om jag inte lyckas säga upp det på lördag. Tycker det är skit att ett så stort bolag får bete sig så här!
Lundberg! Tror inte du behöver vara orolig,du har ju ett kontrakt på tiden och inget står i mina kontrakt att dom förlängs,utan dom bar fortsätter tills uppsägning. Men du kan ju be att banken stryper betalningen annars Detta kan inte jag då jag måste ha internet hela tiden,håll oss informerade hur det går. Men visst man blir ursinnig att behöva detta förbaskade strul. Det är bara att hoppas alla bojkottar Vodafone
Prova att regga dig här på höger sida sen ska du kunna kommunicera med dom när du är inloggad. Du kan ha tur där thumb https://canalonline.vodafone.es/cpa...articulares/es/feedback-cliente-particulares/ Ciao P :sol:
Vilken soppa! Jag kommer att bojkotta dem, helt klart! Än har det inte varit aktuellt för mig för jag har använt "locutorios" (de måste ju få leve de med...). Men i framtiden då jag förhoppningsvis bor längre tider där ska jag glömma vodafone... Tack för bra information, alla!
Av någon anledning är nästan alla tele/tv/internet-företag i Spanien mer eller mindre omöjliga att ha att göra med. Åtminstone när det gäller utländska kunder. Det kan väl inte vara så enkelt som att vi är lättare att ignorera och nonchalera p.g.a. våra ofta halv/heldåliga kunskaper i spanska språket. Även om vi talar hyfsad spanska så kommer vi inte långt i en diskussion med "hjärntvättad" personal som talar teknisk rotvälska och alltid ligger steget före i bortförklaringar. Ibland får man känslan av att man är direkt fräck som inte nöjer sig med deras dåliga service. Nu har jag faktiskt inte själv haft några större problem, men jag tar mig friheten att tala för en del av mina vänner som haft otur i div. sammanhang. rocio
Det absolut lättaste och smidigaste sÄtter för er som inte kan spanska, är att flytta över till ett annat bolag. Dà fixar de flytten och har inga problem med att skaffa fram eng. talande personal. Ett annat sätt är att faxa dem din önskan om att uppsaga ditt kontrakt. Med skall finnas ditt NIE, pass och kontrakt nummer, därefter ringer du din bank och stryper betalningen. Det har varit stora problem med alla operatörer i Spanien ang. detta. Det bästa är att skicka ett burofax via posten till dem (dyrare). Dà kan de senare inte komma och säga att de inte fàtt nàgot fax. Annars se till att spara fax kopian och att det stàr att det kommit fram.
Man häpnar när det verkar vara frekvent förekommande med dessa företag inom dessa branscher. Det är ju trots allt stora internationella företag och dom skiter väl i oss utlänningar i Spanien,med andra ord se upp när du skaffar internet för i Spanien råder VILDA VÄSTERN; Hade tidigare Orange och det var samma helsike att säga upp abonnemanget men orkar inte dra hela historien Hade jag kunnat hade jag get f...n i hela skiten
Jo det är bra att flytta till annat bolag Om man vill ha det. Ofta smidigt. Dom vill ju trots allt han nya kunder. Ang fax så älskar ju företag det här nere fortfarande men det gäller att hitta ett faxnr När man ringer Movistar så hamnar man ofta i Latinamerika och försöka få stopp på en inprogrammerad levande människa där är nästan omöjligt. Dom pratar i ett och om allt utom det man vill...Vet inte om dom har betalt för antal minuter dom lyckas ha kvar en i luren. Till slut får man kasta på luren Och börja om... När man väl fått det man vill ha tex ADSL funkar det år ut och år in utan problem tills man ska säga upp det. Då börjar karusellen.... Ciao P
Tack Nalle! Ett konstruktivt förslag som man tycker verkar realistiskt. Borde fungera t.o.m. i Spanien. Jag ska registrera detta för ev. kommande behov thumb. rocio
En vän skulle säga upp sin fasta telefon förra året på Movistar. Dom ville då ha det passnr som man tecknade abg:et i. För 18 år sen Vi byter ju pass och passnr vi svenskar.... Ja om dom inte fick det så kunde hon inte säga upp det. Hon lyckades med lite tur hitta det gamla passnr:et på nån gammal handling bland alla papper... P
Jag har sparat både mina och min sambos gamla pass. Dom har jag liggande i läg. i Torrevieja. En väninna till mig skulle hjälpa en äldre dam med hennes husförsäljning för många år sedan, och det uppstod problem med att hon inte hade sitt gamla passnummer tillgängligt . Det ordnade sig naturligtvis till slut men jag minns att den gamla damen var väldigt orolig och bekymrad. Så spara dom gamla passen när ni får nya är mitt råd . rocio
Äntligen en öppning i ärendet.Jag lyckades få fram ett faxnr till Vodafone 0034607131859 och jag faxade över hela reklamationen med alla uppgifter,men inget svar efter 10 dagar!!! Sista chansen med hot om advokat mailar jag på denna länk från Preciosa Och nu kommer svar att dom återbetaler för 3 mån. trots dom är skyldiga för för 5 mån,men dom har fått ett skarpt svarsmail och får nu se hur det går. Sort tack till Preciosa för länken,vad vore världen utan hjälpsamma människorthumb.Det är bedrövligt att man är nästan hjälplös i annat land https://canalonline.vodafone.es/cpar...-particulares/