Än nu billigare bostäder...

Preciosa

Veteranmedlem
...vad sägs om det här då?
Kanske sjunker priserna ytterligare pga nya bankregler enl detta reportage:

Spår ras av tvangssalg i Spania - spaniaavisen.no

Ciao/ P ;;;;;)

PS. Häng inte upp er på rubriken, den hängde sig själv.."Ännu" ska det stå förstås och går inte att ändra -
av mig i alla fall, låtsas som det är på norsk..DS.

Last edited:

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Det stämmer, och banker har under det senaste àret varit mycket mer mottagande till "skam erbjudanden" än innan.

Kan ju berätta att vi kommer sänka vissa urbanisationer med 50-60% Men det är dom urbanisationer som inte borde byggts iaf.

Toppobjekt kommer inte att sjunka mycket mer.

Är bankernas priser förhandlingsbara? Har tittat olika bankers objekt och en del bostäder ser helt vandaliserade ut. Går det att pruta pga detta?

Lotta

Är bankernas priser förhandlingsbara? Har tittat olika bankers objekt och en del bostäder ser helt vandaliserade ut. Går det att pruta pga detta?

Lotta

Förhandla kan nog Nalle svara på men jag tror det faktiskt. Iofs vill väl inte
(eller får inte?)bankerna sälja under den skuld "ägaren" har till banken och
då kanske det blir svårt.
Har skrivit ang hur en del bostäder ser ut när banken har hand om dom.
En väninna skulle kolla ett hus som såg så fint ut utvändigt. Stor tomt och bra läge. Skulle kunnat blivit en affär om det inte varit så svinigt invändigt.
Döda råttor och kackerlackor och jag vet inte vad. Så j-a äckligt. ;:(
Vi kunde helt enkelt inte titta utan att nästan spy..Kul.

Bankmannen kom och vi sa att "vem vill köpa detta som det ser ut"?
Han sa att dom inte städade utan säljer i befintligt skick. Men hallå! vill
man sälja eller? Lite städning har väl banken råd med...Logik ));)

Ciao/ P ;;;;;)

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Crazys...

På tiden.

Är det klubbat, när kickar det nya regelverket in?

Enl artikeln i Spaniaavisen så står det att regelverket säger att från
30.9 i år så måste bankerna bokföra marknadsvärdet på bostadsbeståndet
sitt mer frekvent..
(tror att hyppigere betyder oftare/frekvent). Alltså måste dom ta in värde-
förlusterna i räkenskaperna och...enl artikeln så måste dom då göra sig
av med bostäderna snabbt....Så tolkade jag det och då betyder det väl
"snarast" då? 2011 kanske..thumb

Rätta mig om jag har fel...

Ciao P ;;;;;)

Last edited:

Lotta

Det gàr alltid att pruta, sen om man fàr igenom det eller inte...

Vilka bud som gàr igenom beror mycket pà säljvolymen. Har banken sàlt mycket den veckan, kan det vara svàrare att fà igenom ett bud. etc etc.

Sen kan det variera fràn bank till bank.

Nya trådar

Back
Toppen