Är denna adress ok?

Helene N

Medlem
Är det någon som känner till en gata i Torreveija som heter Calle de Matilde Peñaranda? Den ska ligga ganska centralt och cirka 1 km från stranden. Är den lugn, bra, trygg etc?

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Ser fint ut!

images

Är det någon som känner till en gata i Torreveija som heter Calle de Matilde Peñaranda? Den ska ligga ganska centralt och cirka 1 km från stranden. Är den lugn, bra, trygg etc?

Si Helene, jag känner till den väldigt väl :) Den ligger
lite ovanför själva stadskärnan i ett område som kallas
Nueva Torrevieja. Det är blandat höga hus och bungalows/radhus.
Tyvärr sålde folk sina små hus och lät bygga höga fula hus när det
var byggboom men det är ändå fortfarande många små radhus även en
och annan större villa.
Lugn, bra och trygg...ja området är lugnare än själva centrum
och jag gillar området för att det är nära ner till allt som affärer
strandpromenad och all man behöver. Marknaden på fredagar
som är väldigt nära kan göra att det är gott om bilar mellan kl 8-15

En firma började göra om alla trottoarer i området. Alla var glada
för det men det har stannat av eftersom dom inte fått betalt av regionen.
Antar att dom får det och kan fortsätta för nu är gatorna inte så
roliga på vissa ställen.

Bra område att bo i iaf är min åsikt eftersom - som jag sa - nära till
allt, man behöver inte ens ha bil :D
Ciao P thumb

Hola, jag gick precis där idag! Pá väg till ALDI som finns bortom Aguas Nuevas.
Din gata var väldigt fin och lugn. Mysiga och stora villor, tror att de kostar skjortan eller tvá...
Det tar kanske en halvtimme att gá till stranden (=Playa del Cura). Lika till centrum och alla affärer. Sen kan man gá át andra hállet och man har Carrefour, Habaneras köpcentrum, LIDL och ALDI inom gángavstánd.

Tack så jättemycket för svaren! Har varit utan internet ett par dar. Jag hittade ett mindre "radhus" där som vi är lite nyfikna på. Tack igen.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].

Nya trådar

Back
Toppen