Även nya tvättmaskinen funkar IBLAND?! Vattentryck?

När jag köpte lägenheten skulle det ingå en fungerande tvättmaskinm, men den tog inte in vatten ordentligt och kom liksom inte igång och fick framför allt inte in nog med vatten för en riktig tvätt. Jag utgick ifrån att den var trasig (såg äldre ut också) och bytte den.

Den nya verkade funka, men nu några månader senare då min väninna lånar lägenheten, så är det något konstgt med den nya också! Hon har inte ändrat på kranarna, men de första dagrna lät det som om hon hade liknande fel med den som jag hade med den gamla, men så plötsligt en kväll funkade den som, den skule?!

NÅN som har en idé om vad som händer? Är det fler i Torrevieja centrum som har liknande fenomen?

Vi bor på 5:e våningen av 5, men har inte upplevt att det är speciellt dåligt tryck i kranarna. Det hade inte heller min väninna, både varmt och kallt funkade...

Och även om så vore, borde inte tvättmaskinen bara fortsätta pumpa in vatten tills den fått nog isåfall?

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
kontrollera om det sitter ett smutsfilter mellan slangen och maskinen, brukar vara ett litet nät. Skruva av slangen och "titta in" i maskinen, har du nåt skräp eller kalk där försvårar det vattenflödet.

Hej, väldigt vanligt med kalk. Vi gör rent kranar och filter ofta. Jag kör tabletter i tvättmaskinen ocks som hjälper till att lösa upp kalk i maskinen. Men sitter det ett filter vid vattenintaget så hjälper ju inte dom då måste du rengöra även där.

Mvh Niklas

Jag tror att de måste ha ett visst tryck för att fungera, har för mig att det stod det i manualen när vi köpte ny i Sverige.

Vi har fått våra rör avkalkade, troligen lossade det en flaga som proppade igen plötsligt. Nu var det visserligen på varmvattenrören och de är ju värst.

Nya trådar

Back
Toppen