Önskar tips på fina cykel vägar runt torrevieja ca 5-10 milare

matte61

Medlem
Hej, jag och min fru är intresserade av att köpa en lägenhet/radhus i torre, vi tänkte åka ner i sommar och kolla runt lite, vi sitter som tokar och kollar på nätet just nu :) Vi "i alla fall jag" är cykel tokiga och skulle vilja förena nytta med nöje och passa på att hyra cykel där nere och skrapa ihop några mil och samtidigt se sig omkring... Så till min önskan :) finns det någon som kan tipsa oss om fina cykelvägar att trampa runt på därnere, och då menar jag asfalterade vägar :) så skulle det var fint.. Mats/Marie-Louise

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Inga tips i torre men jag ser proffstall och många organiserade resor av cyklister i mitt område. Hundratals varje dag i stora klungor. De brukar bo i Mojacar i Almeria och sedan tar de kustvägen till Aguilas i Murcia och sedan någon inlandsväg tillbaka. Cykla från torre ner och kolla , ta in på vandrarhem och cykla tillbaka.

Tack för tipsen :) överlever jag att cykla hemma i Sverige så tror jag nog det ordnar sig därnere i Torre också.. i alla fall efter att ha varit på Gran Canaria och Fuerteventura och cyklat tidigare, bilisterna visar stor hänsyn till skillnad från Sverige, men ska nog inåt landet kanske för att komma ifrån trafiken kanske :) Hoppas på flera svar :)

Nya trådar

Back
Toppen