Öppettider under påsk?

uora

Medlem
Om jag har förstått det rätt så är alla affärer i Torrevieja stängda på söndagar? Hur är det på skärtorsdag, långfredag och påskafton? Och annandag påsk? Tänker både på mataffärer och på andra. Är det fredagsmarknad på långfredag?

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Om jag har förstått det rätt så är alla affärer i Torrevieja stängda på söndagar? Hur är det på skärtorsdag, långfredag och påskafton? Och annandag påsk? Tänker både på mataffärer och på andra. Är det fredagsmarknad på långfredag?

Hola Uora!

På Ama de casas blogg hade hon plåtat av skylten med öppettiderna, på
Carrefour är det sålunda (tack Ama) :trösta: :

Skärtorsdag, öppet
Långfredag, öppet
Påskafton, öppet
Påskdagen öppet
Annandag påsk, öppet
Ja detta blev ju alla svenska röd/svarta dagar öppet alltså..

Mercadona har alltid stängt spanska röda dagar men
påsken är ju en riktig pengahelg så vem vet..

Marknad på fredag...är jag övertygad om..har jag fel äter jag
ett upp ett fullt påskägg som straff..:D
OK, allt hänger på storleken förstås..redface

Välkommen till Torre Uora vi hörs och ses!

Ciao P :sol:

Last edited:
Vad bra - tack Preciosa! Jag var mest orolig för mitt morgonkaffe - men då ordnar det sig :)

(ifall jag hittar till Carrefour förstås)

Du kommer dit med en buss från centerum (uranför busstationen finns hållplats). Också kan man gå, om man är en galenpanna som jag...

Det där med att gå vet jag inte riktigt redface

Annars får jag ta bussen om jag listar ut hur man betalar - köper man någon biljett före eller gör man direkt det på bussen?

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Man kan betala till föraren. Kostar ca 1€. Tyvärr minns jag inte bokstaven, men det brukar stå mycket folk vid hållplatsen så du kan fråga dem. Carrefour kan du inte missa när du kommer fram, det är stort med en stor parkering med massor av bilar...

Första provturen med buss gick bra - jag kom inte till Carrefour men till centrum. Det kostade 1,20 och var rätt så smidigt. Dagens projekt får bli att hitta rätt buss! :)

Är det någon som vet hur det är med citron marknaden till påsk? vi kommer ner helgen före påsk och stannar till torsdagen efter påsk och vill besöka denna marknad för vi hört så mycket om den. en annan fråga, är det någon som vet om det finns Citrus träd med fler ympningar på samma, eftersom vi bara får plats med ett träd skulle vi vilja ha ett med Citron, Apelsin samt Mandarin?

Hola Eckhoff!

Påsken är ju en jättestor högtid i Spanien. En sorglig högtid
t.o.m. Man önskar varandra inte Glad Påsk som vi gör redface
Söndagen den 31 mars är det Pascua Resurreción dvs återupp-
ståndelsen. Man vet inte om marknaden där är öppen då men om nån
kommer ihåg just den söndagen som heter så så...

Det har ju blivit lite mer kommersiellt under påsken numera
trots enorma processioner t.o.m under nätterna. Ett skådespel utan like.
Kusterna är ju fullständigt fullpackade av semesterfirande spanjorer
så det är pengar att tjäna.
Hur stora butikerna har öppet kommer det skyltar om 1 vecka innan
och marknaden i Torre hade öppet förra året långfredagen...

Ciao / P :sol:
PS. 3 olika sorters frukt på samma träd låter inte som att det blir nån
bra frukt säger jag fast jag inte vet :) DS

Last edited:

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

Hej Preciosa!
Vi kommer ner natten mot påskafton, skulle vara intressant att ta del av de spanska traditionerna. Vet du om det finns några processioner eller liknande påskafton eller påskdagen? Vi missar väl den kända processionen i Elche, visst är den helgen FÖRE påsk?
Hur är restaurangernas öppettider under påsk?
Tack för svar=)

Hej Preciosa!
Vi kommer ner natten mot påskafton, skulle vara intressant att ta del av de spanska traditionerna. Vet du om det finns några processioner eller liknande påskafton eller påskdagen? Vi missar väl den kända processionen i Elche, visst är den helgen FÖRE påsk?
Hur är restaurangernas öppettider under påsk?
Tack för svar=)

Hola Gnap!
Jo ni missar den fantastiska Domingo de Ramos med de speciella special-
gjorda gula palmbladen den 24 mars i Elche. Den första påskdagen på
påskveckan.
Men om nu orkar så kan nu se påskprocessionerna i Torrevieja både
påskafton -Sábado Santo och påskdagen - Domingo de Resurrección :D
Kolla på denna sajt Aktiv i Torrevieja, scrolla ner ända till 30 mars,då
går en trumprocession, alla som har en trumma kan gå med :D Kl 22
På påskdagen då är det redan procession kl 7.45! Och kl 10 i La Mata
http://www.aktivitorrevieja.com/sve/kultur/agenda/utv_begiv.php

Restaurangerna borde ju var öppna denna stora helg med massor av folk.
Konstigt annars. Fast man vet aldrig men det är inte som på julen
då det intas familjemåltider i parti och minut i hemmen.

Ciao P :sol:

Nya trådar

Back
Toppen