Öppna affärer i Påsk

Karost

Medlem
Min lilla lägenhet i Aqua Nuevas är nu min!! Så spännande! :sol: Men så gäller det ju att få tid och åka dit. Jag trodde inte jag skulle hitta en lägenhet så snabbt, så den här våren finns så mycket andra planer.

Men nu har jag fått en lite idé att man kanske skulle kunna åka ner i påsk, men kom då på att även spanjorerna firar påsk.

Så min fundering är nu om det överhuvudtaget finns affärer öppna, så man kan handla lite till lägenheten.....den är för tillfället så gott som tom! Jag behöver ju köpa nån möbel kanske, även om det inte blir så många dagar på plats. Har inte kollat än hur det är med IKEA den helgen. Men känner att jag kanske inte vill vara låst av att handla där. Så det vore intressant och veta om det finns andra möbelaffärer öppna den helgen??

Karin

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
För småsaker finns det flera China Bazarer som brukar "alltid" vara öppna. Men de har ju inga möbler...
Madrasser och kuddar osv finns t ex i den stora "Bazar Euro" som finns vid Av. de Habaneras, inte långt ifrån busstationen (den stora). Man går mot Locos...

Och ett stort grattis till ditt nya hem!
:)

Pàsk brukar ju vara dà man anser att turistsäsongen öppnar. I turistomràden hàller mànga öppet, om inte alla helgdagar, sà iaf de flesta. Ganska säker pà att du hittar iaf nàgon möbelaffär öppen.

La Zenia Boulevard sier de holder åpent hver eneste dag. Der finnes det både en møbelforretning (Comforama) og en stor Bricolage (Leroy Merlin) som har greit utvalg av småmøbler.

Uten at jeg vet sikkert, så vil jeg tro at de aller fleste holder åpent i påsken. Av økonomiske årsaker ønsker alle som driver med handel å få med seg omsetningen i de periodene da det er mest besøkende i området. Dvs. Jul, påske og sommer. Utenom spesielle helligdager (blant annet 25. desember og 6. januar) holder de stort sett åpent alle dager.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Välkommen till Aguas Nuevas! Som sagt är Carrefour och La Zenia med byggvaruhuset Leroy Merlin och möbelvaruhuset Conforama öppna och där finns det mesta. Kolla Carrefours hemsida , Carrefour.es. Leroy Merlin och Conforama har också bra hemsidor. Då kan du i förväg kolla vad du vill ha och vad det kostar. Vi ska också ner till påsk och håller till i Aguas Nuevas området så vi håller tummarna för lite extra fint väder!

I närheten av Carrefour finns Brico King som har en del möbler och annat för inredning. Vet inte om de har öppet just då under påsk.

IKEA Murcia har stängt långfredag, påskdag och tredjedag påsk (tisdagen). Öppet alltså skärtorsdag, påskafton och annandag påsk om jag tyder deras hemsida rätt.

Nya trådar

Back
Toppen