Öppna bankkonto - få en bil

L

Luckyjoe

Guest
Vill du få en bil eller en scooter helt gratis? Det enda du behöver göra är att öppna ett nytt konto i den spanska banken Banesto.

En Citroën eller en scooter av märket Piaggio skänker Banesto, som kontrolleras av Spaniens största bank Santander, till nya kunder. Det enda kravet är att du öppnar ett långsiktigt, räntefritt konto i banken, skriver Financial Times på nätet.

Motorfordonen, som erbjuds istället för ränta på dina insatta pengar i banken, ingår i Banestos senaste kampanj som kallas "Sobre Ruedas", som direktöversatt till svenska betyder "på hjul".

Öppna bankkonto - få en bil - Klacksparkar - E24.se
Banesto - Your reference bank in Spain

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Vid första anblicken låter det bra, men låt oss anta att man får i snitt 5,5% ränta (på ränta) under 3 år. Vill man ha en Citroen C4 måste man låsa 160.000 Euro under tre år. Den uteblivna ränta belöper sig till 27,872 Euro. Går Banest omkull är det inte säkert att man får ut ett öre - bankgaranti är nämligen som ett synnerligen tänjbart gummiband.

Tycker man ändå detta är bra, bör man fundera litet på det småstilta. Jag tror att det brukar stå att gåvorna från banken är skattepliktiga. Om banken delar ut en stekpanna, är det kanske ingen risk att man beskattas, men en bil för 27,872 Euro....

Jag är tacksam att jag köpte en Toyota Prius Hybrid kontant. Den är både renare, energisnålare och billigare än vad Banesto kan erbjuda - och dessutom kan jag styra min iPod från ratten!

Nya trådar

Back
Toppen