översättningshjälp

myramis

Medlem
har idag efter 12 dagar fått mitt NIE via spanska ambassaden i Stockholm.
Står en mening som jag har gissat mig till:
detta certifikat har en giltighet på tre månader

men det är inte daterat, så jag kanske gissar fel?

Este certificado tiene una validez de tres meses

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej Myramis!
Du har översatt det korrekt. Men varför är det inte daterat, kan man undra. Är det bara en miss från deras sida. Fast isf är det väl bra. Giltigt i evighet....
rocio

Nej, det är nog bara giltigt i tre månader men de skriver ut datumen med bokstäver och då är det inte så lätt att läsa. Kolla om det inte står typ "En Madrid, a" och så en rad med spanska ord; det är datumet som intyget gäller ifrån. Borde ju avslutas med dos mil trece tycker man :)

Har nu hittat datering med bokstäver med hjälp av Uoras svar. Men blir ju inte klokare av att NIEnumret bara skall gälla tre månader, jag trodde att man hade det numret för evigt.
Skall försöka scanna in dokumentet imorgon.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Kan det vara för att det är sökt på Spanska ambassaden i Sverige och inte direkt i Spanien.
Som jag har fått reda på kan man i dag bara få Spanskt NIE nummer om man har ett långtidshyr kontrakt eller Skriva ett köpekontrakt på en fastighet viket inte behövdes förr.

//Eckhoff

Numret har man för evigt men själva intyget, pappret, gäller bara för tre månader. På samma sätt som ett pass eller ett körkort kan bli för gammalt alltså. Räknar med att det beror på att man får det över mejl och själv kan skriva ut det - eller jag kunde det i varje fall och att det egentligen bara är till för att underlätta för utlänningar att köpa/hyra bostad i Spanien.

Nya trådar

Back
Toppen