Äntligen här i Torre!

Har återigen varit och bråkat med Vodafone. I går ringde deras tekniker och sa att installationen skullle ske i morse mellan 9-11. Sen ringde Movistar i morse och sa att det inte skulle ske. Just nu lånar vi lösenord från svensk granne som har trådlös internet men det funkar bara till och från så i morgon parkerar vi oss nog i deras trädgård! Jag avskyr sånt här trassel.angryy

Hej Sotanini!
Ja din tråd kapade jag först för att tala om vilket bolag Vodafone är när
man vill gå ur...och ni har svårt att komma in hos dom. Kan ju vara nåt
med ledningarna eftersom det är Telefonica/Movistars nät dom vill härja i.
Undrar hur du kom på att du skulle ha dom? SATTVplus som man kan
pausa hade kanske funkat där. Många är ju nöjda med dom. Billigt dessutom.
Ni har ju radhus som man kan sätta den lilla antennen på. Har andra varit där och
mätt signaler? ADSL som väl ni ska ha går ju i kopparnätet och normalt är det ju hyfsat
säkert men då har Movistar. Kanske fattas kabelpar där för att koppla in det?

Chao P thumb

Last edited:

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Har återigen varit och bråkat med Vodafone. I går ringde deras tekniker och sa att installationen skullle ske i morse mellan 9-11. Sen ringde Movistar i morse och sa att det inte skulle ske. Just nu lånar vi lösenord från svensk granne som har trådlös internet men det funkar bara till och från så i morgon parkerar vi oss nog i deras trädgård! Jag avskyr sånt här trassel.angryy

Om det är grannen "väg i vägg" kanske du kan dra en kabel från deras trådlösa router till din dator så får du en stabilare uppkoppling.
En 10 meters kabel kostar inte särskilt många kronor i en "kinashop"

Vi har WIFI från grannen.Har sett till så router hamnar vägg i vägg till oss.Ja har faktiskt mycke god täckning.Behöver ingen kabel alls. Vi kommer om fjorton dar.Då hjälper jag till om du vill.:sol::sol:

Nya trådar

Back
Toppen