2.a hands uthyrnings firmor?

Laban76

Ny medlem
Hej,

Finns det några bra firmor som hjälper till hyra ut en lägenhet i andra hand?
Har hand om nycklar/bokning samt sköter städning etc.
Vad tar dom i provition?

Äger ingen lägenhet än i Spanien utan ovanstående är endel i beslutet om köpa eller inte. Costa del sol/blanca.

mvh

Last edited:

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej Laban76...

...välkommen till forumet..

Det finns många seriösa uthyrare som sköter allt åt en.
Det gäller att hitta rätt. I Torrevieja finns flera bl a föreningen MasAmigos
som hyr ut medlemmarnas lgheter som Lotta skrev. ca 7000 medlemsfamiljer har föreningen. Skandinaviska. Tryggt och bra.

Andra platser vet jag inte - tex Costa del Sol..kanske någon kan svara
därifrån.
Provision vet ej..

Saludos P ;;;;;)

OPI rentals är en Engelsk franchisefirma som finns pà CB men även pà Costa Tropical.
Deras hemsida är opirentals.com.

Har själv bara arbetat med Quesada kontoret och har varit mycket nöjd. Men jag antar att alla deras kontor borde ha samma service.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
OPI rentals är en Engelsk franchisefirma som finns pà CB men även pà Costa Tropical.
Deras hemsida är opirentals.com.

Har själv bara arbetat med Quesada kontoret och har varit mycket nöjd. Men jag antar att alla deras kontor borde ha samma service.

thumb

Undvik Unique´x på Costa del Sol

Unique x Properties

Vill verkligen inte rekommendera det företaget som jag och min familj hyrde genom i vintras, Unique´x . Allt lät väldigt bra till en början, MEN den uppvärmda poolen som vi vid flera tillfällen innan ankomst hade frågat och förvissat oss om skulle fungera, fungerade självfallet inte EN enda dag under de månadslånga vistelsen! När vi påtalade detta för de så skyllde de ifrån sig och sa att det var utom deras vetskap samt kunde inte påverka detta.. saken var bara den att vi fick reda på via en granne i urbanisationen att familjen som hade hyrt lägenheten några veckor tidigare hade drabbats av precis samma sak!! Vi hade alla såklart valt den lägenheten som hade tillgång till en uppvärmd pool, då det var vintertid.. och poolen var det säljande argumentet för detta objekt.

Denna Uniquex agency drivs av ett svenskt par som utåt sett försöker hålla en högklassig fasad... så länge det inte kostar dem någonting, det sa allt om deras servicenivå !!! :mad:
:mad: ( http://www.uniquexspain.com/ ) :mad:

Vill verkligen inte rekommendera det företaget som jag och min familj hyrde genom i vintras, Unique´x . Allt lät väldigt bra till en början, MEN den uppvärmda poolen som vi vid flera tillfällen innan ankomst hade frågat och förvissat oss om skulle fungera, fungerade självfallet inte EN enda dag under de månadslånga vistelsen! När vi påtalade detta för de så skyllde de ifrån sig och sa att det var utom deras vetskap samt kunde inte påverka detta.. saken var bara den att vi fick reda på via en granne i urbanisationen att familjen som hade hyrt lägenheten några veckor tidigare hade drabbats av precis samma sak!! Vi hade alla såklart valt den lägenheten som hade tillgång till en uppvärmd pool, då det var vintertid.. och poolen var det säljande argumentet för detta objekt.

Denna Uniquex agency drivs av ett svenskt par som utåt sett försöker hålla en högklassig fasad... så länge det inte kostar dem någonting, det sa allt om deras servicenivå !!! :mad:
:mad: ( Scandinavian Real Estate Agent in Puerto Banus, Marbella. Sales and Rentals of high quality properties in the Marbella area on Costa del Sol, Spain. Buy or Rent your Holiday Home through Unique´x Properties, Rentals and Sales! ) :mad:

Tråkigt att höra, tyvärr så är detta nog ganska vanligt...

Nya trådar

Back
Toppen