mallorca
Har en länk där du kan kanske kan få mer info om skydiving på mallis annars så kan ni också bjuda er pappa på en trevlig vandring, det kan jag intyga, har varit där ett par gånger.
Hyr en bil och kör till Alaro som ligger vid Santa Maria längs motorvägen till Alcudia.
Där finns en liten väg som leder till Castillo de Alaro som var en gammal fästning där man hade utsikt över stora delar av ön.
Bilen parkeras på en äng nedanför berget och därefter gör ni en ganska lätt, men mycket trevlig vandring som tar ca 40 minuter (tror jag, det var ganska längesedan jag gjorde den).
Vid bergets fot ligger en "bondgård" som också inrymmer en restaurang där de serverar de mest underbara lammstekar.
Beställ när ni går upp så är maten lagom klar tills ni kommer tillbaka.
Uppe vid fästningen går det också att äta, men det är betydligt enklare och mindre utbud. Här finns ett litet kapell och ett härbärge där man kan övernatta.
En trevlig utflykt på dagen och kvällen kan ni sedan antingen gå på en trevlig restaurang eller åka till Herrgådsfesten på Son Amar. Det är riktigt trevligt.
Show och underhållning och vettig mat.
En riktig festkväll.