Att dra in naturgas är vansinne?

Eldorado

Avstängd
Naturgas låter fint men är tyvärr en växthusgas och klimatproblemen kan göra hela eller delar av Spanien obeboeligt.
Mitt i min gamla urb. höll de nu på att gräva ner rör för naturgas i huvudgatan, i ett soligt land som bör undvika alla växthusgaser och ligger i framkant med solenergi. :sol:
Hur kan det bli så tokigt?;:( gapskrattt));)

Last edited:

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Tja. paradoxalt nog sà är Spanien ledande i tillverkning av solceller, men inte alls i toppen när det gäller användandet. Hàller pà att förändras men man kan ju tycka att Spanien om nàgon borde ha tagit tillvara pà solenergi för ganska sà mànga àr sedan

Tja. paradoxalt nog sà är Spanien ledande i tillverkning av solceller, men inte alls i toppen när det gäller användandet. Hàller pà att förändras men man kan ju tycka att Spanien om nàgon borde ha tagit tillvara pà solenergi för ganska sà mànga àr sedan
Men är nästan världsledande ändå vad jag hört och har ex. som i USA en massa speglar emot en parabol som ger elkraft, på flera ställen.
Solceller är nu så billiga att de kan konkurrera utan subventioner.
Naturgasen handlar om lobbyism och kapitalism som struntar i alla klimatproblem och framtiden. Se bara hur ryssarna trycker ut gas bla till Tyskland som lägger ner kärnkraft istället, helt galet för klimatet.

Spanien borde veta bättre då det redan är torrt och hett så det räcker.

Nya trådar

Back
Toppen