Att fira Svensk Nationaldag i Spanien

• Thread starter Thread starter SolenLyser
  • Startdatum Startdatum
S

SolenLyser

Guest
Den svenska kyrkan i Los Cristianos firar i dag den Svenska Nationaldagen med en svensk buffé. Trevligt!

I Sverige firar Aftonbladet samma händelse genom att publicera en nidbild av Kungen samt att lägga ut ett bildmontage med den svenska flaggan vajande på en moské. Hoppas att ingen muslim i Sverige känner sig kränkt av flaggans placering!

Hur firar ni andra i Spanien?

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Vafalls..den bilden har jag inte sett i AB..men lägg ingen länk
och sprid så´na fånerier..

Jag är inte mycket för att fira..tråkiga människa redface,
men det känns lite konstigt att, som ett annat nordiskt land gör,
har stora tåg som här i Torre. Dom får ägg kastade på sig under
kortegen och det är fult... Men antagligen tycker spanjorerna -
om det nu är spanjorer som kastar - att det är underligt att andra länder
firar sitt land i deras land eller?
Är en annan sak om man är utsänd för att jobba och kanske tjäna
sitt land men det är ju inte 1000-tals kanske..
Jag kanske tänker helt fel här..men ser man andra länder fira
sitt land i Sverige ( ja det nämnda jo). Kanske andra också?

Förresten gör man som man vill så klart men man ska tänka ett varv till
och inte bli förvånad om någon reagerar när man är gäster
här i Spanien tycker jag trista människa :vissla:

Ciao P :eyes:

Last edited:
Om man firar, gör man lämpligen det på olika dagar. Då bör det inte bli några konflikter. Norrmännen brukar samla ca 150 personer som vandrar runt i Los Cristianos. Vi på Kanarieöarna utnyttjar man varje tillfälle till fest och "de inhemska" tittar på och klappar händerna när norrmännen är "på tur i byn".

Nästa år skall jag vara med på den Spanska Nationaldagen - och givetvis den Kanariska.

Om man firar, gör man lämpligen det på olika dagar. Då bör det inte bli några konflikter. Norrmännen brukar samla ca 150 personer som vandrar runt i Los Cristianos. Vi på Kanarieöarna utnyttjar man varje tillfälle till fest och "de inhemska" tittar på och klappar händerna när norrmännen är "på tur i byn".

Nästa år skall jag vara med på den Spanska Nationaldagen - och givetvis den Kanariska.

Hm..här är i Torre är "dom" minst 2000 i tåget. Retar väl vissa då..
http://www.spaniaavisen.no/wip4/kastet-egg-paa-17-mai-toget-i-torrevieja/d.epl?id=677876

Ciao P :vissla:

I Sverige är det s.k. vänsterextremister som attackerar med ägg. Sverigedemokraternas Ungdomsförbund hade en privat sammankomst utomhus för att fira Sveriges Nationaldagen. Tack vare att några riksdagsledamöter fanns på plats, var även SÄPO närvarande och kunde ingripa:

http://www.youtube.com/watch?v=7TlPFUAmsQg

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].

Nya trådar

Back
Toppen