Att lämna personuppgifter via nätet vid hyra av bil

Hej på er!

Jag har en liten fundering... När man bokar bil via t.ex BCO som det tipsats om i tidigare tråd (om att hyra bil i Málaga) så skall man fylla i DNI nummer samt körkortsnummer. Hur gör ni lämnar ni ut dessa nummer över nätet? Kan man hyra bil och bara lämna dessa uppgifter vid uthämtningen av bilen? Som boende i Sverige och utan DNI-nummer vilket nummer fyller man då i?
Många frågor...jag vet.....
Tack på förhand!!

Aurora

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Har hyrt bil via AutoEurope där fyller man bara i namn och adress på förarennär man bokar. Körkortet visas när man hämtar bilen.

Lotta

Jag har aldrig varit med om att man ska fylla i nåt DNI-nummer eller körkortsnummer. Har gett "vanlig" information och det har räckt.

Jag har hyrt via Record (Málaga) och ett annat bolag i Granada (minns inte vad de hette) men jag har aldrig lämnat ut pass/körkort/personnummer i förväg. Det har räckt att visa körkort/pass när jag hämtat bilen.

Nya trådar

Back
Toppen