Att tänka på i Barcelona

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Fick inte upp programmet i länken :(

Jo vi har ju diskuterat fick/väskstölderna här på forumet
ett flertal ggr, kanske i Barcelona-kategorin.

Bl a Lisenda (forummedlem) som bodde i B och gick ut och hade allt i
fickan...hur hon blev knuffad in i ett "familjebråk" av
"misstag" och någon av dom passade på att sno saker
i fickan.
En vän till mig kom till B med några vänner och skulle
checka in på hotellet. Han var så vaksam han kunde.
Ställde ner ryggsäcken (handbagage) mellan benen när han
skulle lämna fram pass.
Skulle ta upp ryggsäcken - borta :( Med allt, fina kameror
och annat värdefullt.
Trist att det är så...det hjälper knappt att vara vaksam heller...

Ciao P :eek:

Synd att det var på spanska, förstår ju inte :( försökte kolla ändå! hehe

;:;;) jag har samma problem! Jag kan inte många ord Catalan men man förstår innehållet i alla fall. Dessutom så ger dessa dokumentärer en ganska god insyn I hur livet fungerar här nere (om du nu söker dig till de större städerna)

Jag kan försäkra dig att de mindre städerna och byarna utmed kusten är bra mycket lugnare och bättre än vad du ser i dokumentären, och finner i Sverige. Själv bor jag i en helt underbar stad där vare sig kriminalitet eller arbetslöshet existerar. Hit ringer de till och med då och då i jakten på någon som kan tänka sig arbeta.
Vad sägs om en modern 4:a, 150 kvm, 300m från stranden för 300€?

adios,

f

Last edited:

Nya trådar

Back
Toppen