Bästa Paellan och tapas restaurang/bar ?

Gnap

Ny medlem
Jag skulle vilja ha tips på bra paellarestaurang, gärna med mysig spansk karaktär och tips på bra tapasställe.

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jag skulle vilja ha tips på bra paellarestaurang, gärna med mysig spansk karaktär och tips på bra tapasställe.

Paella i restaurang med spansk karaktär, eller möjligen lite som en turistfälla på Mallorca är Patio Andaluz precis före Punta Prima när du kommer från Torre.
Villa Salada i utfarten mot Crevillente, precis efter San Luis, har också haft en bra paella. Båda dessa har ofta uppträdanden med flamencodans eller annat.

Bra tapasrestaurang centralt i Torrevieja tycker vi är den som finns andra sidan gatan mitt emot ingången till Abaco, den är av karaktären familjeägd med mamma i köket.

Bra tapasrestaurang centralt i Torrevieja tycker vi är den som finns andra sidan gatan mitt emot ingången till Abaco, den är av karaktären familjeägd med mamma i köket.

Rincón de las Jarras, María Parodi nr 3 menar du alltså. Den har jag glömt...hört att den ska vara väldigt bra. Måste kolla.

Paella är väldigt svårt att hitta bra anser mi experto på den rätten...
Jag har ingen koll, bara att den är för salt i bland :)

Da Vinci får mycket beröm för sina tapas. Plaza Castelar 5 inte långt från ovan restaurang , t v när Maria Parodi tar slut.

Chao P :sol:

Last edited:
Vi brukar äta paella på cafe los siglo. Ligger nära piren på strandpromenaden. Vi kallar stället Gröna Stolarna, för de har gröna plastmöbler. Deras paella är hemgjord och jättegod, tycker vi i alla fall. =)

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].

Nya trådar

Back
Toppen