Börja om från början... Urbanisationskarta?

Sotanini

Medlem
Jaha, nu är det bara att börja om från början med sökandet efter radhus. Vi hoppade av drömhuset igår - var av mycket låg standard.
Så fort man hittar ett hus som verkar bra och ligger inom budgetramen ska man försöka lista ut var det ligger. Nästan hopplöst!
Finns det någon som kan tipsa över en karta som visar de olika urbanisationerna? Mäklarnas kartor visar i regel bara på deras kontors läge.
Det finns t ex flera hus i La Torreta - var ligger det? Såvitt jag förstår ligger Torreta III söder om El Chaparral. Var Torreta II ligger har jag ingen aning om. Söker jag på Google Earth hittar jag det inte heller.

Känner mig sååå frustrerad. Nu sitter jag med flertalet ganska bra hus från olika områden av Torrevieja men kan inte göra någon gallring eftersom jag inte vet var områdena ligger. ;:());)

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej

Torretta 3 ligger s om El chaparal fast på andra sidan vägen mot saltsjöarna. Torretta 2 ligger s om T3 nere vid polisen vid Carrefour.

Skriv in Calle Urano på Google Earth så hamnar du på Torretta 3.

Lotta

:):) Jippi, hittade en stadskarta över Torrevieja!
http://www.inspain.org/en/streetGuide/torrevieja.asp#

Nu vet jag åtminstone lite mer.

Finns det någon förklaring till varför det finns så otroligt många radhus till salu i La Torreta?? Några kända nackdelar?think

Hur långt är det ungefär från centro Habanera till hamnen?

Hej

Den enda förklaringen till låga priser är att området är eftersatt och slitet. Bostäderna är dessutom ganska små. Vi var nere i november och såg då att en viss upprustning skett. :)

Lotta

Hej Sotanini!
Skönt att ni kom till visshet om detta "caravanområde" :)

Varför det är billigt på Torretaområdena är ju för att det är långt
från havet och bussförbindelserna inte är dom bästa samt att
området är eftersatt. Man kan säkert hitta nån pärla där om man
letar. Nu vet jag inte var er maxbudget är för köp men om du skriver
det så kommer det säkert fram bra och billiga objekt på bättre ställen :vissla:

Här har du en bättre karta som du skriver in ev gata istf google map
och så kan du gå omkring på gatorna också:
https://maps.google.se/maps?q=googl...F-8&ei=sbWcUcjfNszy7AaduIDADA&ved=0CAsQ_AUoAg

Här är en annan karta som om man klickar på namnet i rutan
så pekar en pil på den. Dock bara inom "tätorten" fast Nueva Torrevieja är med till viss del längst upp:
http://www.e-torrevieja.com/mapa.asp

Chao P :sol:

Last edited:

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej
Torretta 3 ligger s om El chaparal fast på andra sidan vägen mot saltsjöarna. Torretta 2 ligger s om T3 nere vid polisen vid Carrefour.

Skriv in Calle Urano på Google Earth så hamnar du på Torretta 3.
Lotta

OK, så Torreta 2 ligger söder om N-332 vägen? Alltså mycket närmare centrum. Finns det radhus o dyl där eller är det bara lägenheter?

Då ligger alltså La Torreta någonstans mitt emellan T3 och T2?think

Hej

Känner inte till om ngt område heter enbart La Toretta. Någon annan kanske vet. I T2 finns vad jag har sett liknande bostärder som i T3. T2 ligger närmare centrum och nära stora vägen med fler bussalternativ. Leta upp Calle de los Gladiolus på Google earth så hittar du T2.

Nere vid Mercadona i T2 ligger ett villaområde som jag tror? heter Toretta Florida, flott område.

Det finns en mäklare i Toretta 3

http://bewola.eu/en/

Lotta

Last edited:
Karta

Hej,

När vi i somras letade efter bostad i Torrevieja, så hittade vi en jättebra karta i bokhandeln på Zenia Boulevard.

Till Sotanini
Kanske kan ni titta även på områdena Nueva Torrevieja och Rosaleda. Finns ju många fler områden, men priserna här kan vara ganska överkomliga om man letar ett mindre radhus/lägenhet eller liknande. Områdena ligger mer centralt och närmare kommunikationer.
Hoppas ni hittar något ni tycker om.
Lycka till.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

Området som ligger söder/norr (kartor säger olika) om El Chaparal heter Siesta. Där tex den norska sjömanskyrkan ligger. Det finns gator med kompositörsnamn, tex C/Puccini.

Last edited:
Till Sotanini
Kanske kan ni titta även på områdena Nueva Torrevieja och Rosaleda. Finns ju många fler områden, men priserna här kan vara ganska överkomliga om man letar ett mindre radhus/lägenhet eller liknande. Områdena ligger mer centralt och närmare kommunikationer.
Hoppas ni hittar något ni tycker om.
Lycka till.

Tack för förslaget! Vi har ju hittat en hel del jättefina radhus men nästan alla ligger så långt borta. Vi ska testa ditt förslag.

Nya trådar

Back
Toppen