behöver hjälp

Status
Stängd för vidare inlägg.

sannna

Ny medlem
Hej, håller på med ett projekt arbete i skolan om spanska klädmärken och spansk klädstil.
skulle bli jätte glad om någon kunde svara på en fråga:

Hur är klädstilen i Spanien jämfört med Sverige?

hoppas på något svar så fort som möjligt
MVH Sanna

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Sök på
la moda de esana

Fashion From Spain >> Home

Eftersom jag mest tittar på flickor konstatera jag att det är vanligt att ha för korta blusar så att magen och bilringarna får dominera.

Hej! Oj vilken komplicerad fråga, går säkert att skriva en hel avhandling i ämnet. :) Ska jag ge mitt intryck lite snabbt så variarar det för det första lite mellan olika städer i Spanien. I Barcelona klär sig många ungdomar mer "genomtänkt alternativt" än i Madrid och även än i Sverige. I Madrid brukar jag och mina svenska kompisar här tycka att det är mer uppdelat än i Sverige. Ungdomar håller sig till en enda klädstil som representerar den grupp de tillhör, exempelvis alternativt, lite hippie, extremt posh, jeans, t-shirt och sneakers-stil.. i Sverige har vi lite mer olika stilar olika dagar tror jag ?! Kläder är kanske inte en riktigt så extremt stor social markör i Sverige som i Spanien?! Sedan ser många av kläderna mycket lika ut, exempelvis Zara, H & M samt dyrare märkeskläder finns ju i båda länderna.
Du kan ju nämna att Zara och deras underbutiker berschka med flera dominerar stort i spanien. Även att indie stil här går ut på att ha haremsbyxor, massor lager på lager och scarfar i håret. Skinnyjeans och t-shirt har alla så det är inte en klädstil på samma sätt som i Sverige. Även så kallade pyjama-pants, tygbyxor, oftast randiga i olika färger är mycket populära bland ungdomar och det existerar inte i Sverige vad jag har sett.

Det var mina tankar kring klädstil här.. om du har tid så kolla in spanska cosmopolitan och glamour och liknande och se hur du tycker kläderna skiljer sig från de i Sverige. Lycka till!! :)

tycker du har gjort en bra beskrivning Tina i ämnet, något som kännetecknar är också de småstorlekarna, som man aldrig kommer i nordisk tjej som man är... :D

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Status
Stängd för vidare inlägg.

Nya trådar

Back
Toppen