Betala i lokal valuta med kortet!

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Och tror du inte på det så gör en egen koll. Handla ett köp i Euro o ett i SEK/NOK samma dag och jämför. För mig är banken alltid bättre.

Det kan bli dyrt att trycka fel, som mest har vi fått betala 3% för en växling, frugans bank tar 1,65% har jag för mig. Mitt favoritkort är mitt Coop Visa som tar 0%. Innan jag skaffade spanskt bankomatkort så tog jag alltid ut kontanter med mitt Ica Mastercard då de var överlägset billigaste avgifter för det, tyvärr så kostar Icas kort över 300:- om året numera men coop ligger fortafarande runt 100:-. Eftersom jag nu också har ett spanskt bankomatkort (maestro) så tänkte jag göra mig av med ica kortet och köra en kombination av det spanska kortet och Coop.

En caveat dock; De som tar hand om min svenska post berättade att coop hade skickat ett brev om att de ska byta till mastercard... Så man se hur avgifterna kommer se ut när det bytet är klart senare i år...

Ni som är i arbetslivet. Via fackförening kan man ibland få bra/gratis bankkontakter. Jag har fått mastercard som kostar nada via facket.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].

Nya trådar

Back
Toppen