Bilfrågor

Sds2490

Medlem
Hej allihopa, jag har lite funderingar hur jag ska lösa bilfrågan.
Köpa spansk bil eller importera från Sverige/Tyskland?
Har tänkt mej en Golf elr Corolla för c:a 4.000€.
Vad koster det att regga om en bil i Spanien?
Hur sköter/servar Spanjorerna sina bilar jämfört t.ex Tyskar, nån som har erfarenhet?

//Sds2490 jul1

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Kostnaden beror mycket på motorstorlek och främst på avgasvärden. Vår citroen C5 V6/208hkr 2003 kostade runt 1300Euro. Enligt mig är största vinsten med att köpa spanskt är bristen på rost på gamla bilar. Givetvis nya också.

Göran

Bor du här som resident eller ska ni flytta och bli residenta? För i så fall kostar det inte så mycket att ta med bilen och registrera om den då den då betraktas som flyttgods.

Men precis som Göran skriver, ju kraftigare den är och ju mer den släpper ut desto dyrare blir det.

Nya trådar

Back
Toppen