Bilköp

Jakobasp

Ny medlem
Tänkte köpa mig en lite spanskreggad bil som ska stå på Alicante flygplats när jag ej är i Spanien.
Vad bör jag tänka på köper vi ngn bilfirma för att få hjälp med registrering/försäkring m.m. antar att dom hjälper till med det.
Men vad är det mer för kostnader man ska tänka på, skatt,försäkring finns det ngt mer som kommer per år eller liknande?

Ngn som har ngn sida där man kan kika försäkringspremier t.ex.?

Mvh Jakob

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej!
Vi köpte en spanskregistrerad bil nu under påsken. Vi köpte hos Costa Cars i Punta Prima söder om Torrevieja. De fixade alla papper utom försäkringen som vi anlitade en svensk, Lars Fryksäter. Lars är försäkringsmäklare och hjälper dig att hitta den bäst passande försäkringen. Jag kan helhjärtat rekommendera både Costa Cars och Lars Fryksäter! Du hittar Lars på denna adress: www.easyinsurance.se
:) Tom Pedersen

Lars är bra, köpte bil för ett år sedan på El Rasso bil som fixa allt utom just försäkri gen som vi tog i samma bolag som vi har huset.

//Eckhoff

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Vad kostar det att ha en äldre bil i spanien?
Hittade Alicante parkeringen: http://www.umbrellaparking.com/Prices-en.html)

du màste betala fordonsskatten, Som kan variera beroende pà motorstorlek.
Min hustru betalar ca 50€/àr för en 1-liters bensin och jag betalar ca 160€ för en 2-liters diesel.
Sen ska en äldre bil (+10 àr) besiktigas varje àr, kostnad beror pà om det är diesel eller bensin. Mellan 40-60 €

Robertos car vid Alicante flygplats är kanon. Peter som har den är engelsman som talar flytande svenska. Man mailar honom så hjälper han till med allt. Oss har han hjälpt med att göra vår svenska bil spansk. Besiktning. Service m m. Här är länken:
http://se.robertocar.com/

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.

jag maste tipsa om DIRECT SEGUROS. blev pakord for ett tag sedan och fick précis min fula lilla seat Ibiza 1.4l fran 1996 lagad utan kostnad och med gratis ersattningsbil, peugeut 208, sprillans ny, och upphamning o lamning dar jag ville. de stadade aven bilen inuti och utanpa.

jag betalar 314 euro om aret, delat I tva betalningar (en var 6e manad)
de bjuder aven pa besiktningen (38 euro) och kor dit och gor det at mig detta ar da jag fornyat min policy med dem.

antar att det negativa med dom kan va att de inte har kontor utan allt ar via telefon och mail sa ar inte spanskan slipad kan det kanske bli jobbigt. men for vad jag betalar sa ar jag valdigt nojd over hur smidigt och bra det gick!

jag kopte bilen fran en Taller for 800 euro och da ingick nybesiktning och kostnad for att for a over bilen I mitt namn (oftast koparen som betalar det I spanien, kostar fran 80-120 euro ca) det ar ju en liten skruttbil men har haft den over ett ar nu utan problem...

glomde saga att vagskatten pa min bil ar 46 euro. men det beror ocksa pa VAR man har bilen registrerad. alla stader/kommuner tar olika mycket

Bilköp och p-plats på Flp Alicante

Hej,undrar om du känner till bra "leverantör" av p-plats på flygplatsen. Kan man få bilen "framkörd" när man kommer eller hur fungerar det. Vad finns det för alternativa priser. Tacksam för all info och tips för en som inte är resident men ofta åker till mitt "andra hem".

Vi använder Seguroparking. Har fungerat bra. Lämnar bilen på flygplatsen när vi lämnar. När vi kommer mailar vi ett dygn innan och bilen står vid "salidas".
Kostar 290 euro/år.
Finns andra alternativ där du lämnar bilen (Europarking) vid avfarten till flygplatsen, då får ta dig över motorvägen och gå mot flygplatsen ca 10 min promenad....kostar 190 euro.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Nya trådar

Back
Toppen