Billligt/bra bredband?

Eldorado

Avstängd
Ole/Torresat Torresat TV - Costa Blanca TV Installers | Ole Communications Internet verkar bra på Costa Blanca, finns det bättre och vad finns nere på Costa del sol och på öarna?

Vi ska semestra och skaffa ett fast ställe. Nu behöver vi tillfälligt och senare ev. fast internet. Jag handlar på nätet och kan inte ha något osäkert Wifi där andra kan komma in. Mål just nu som jag kan är Nueva Andalucia utanför Marbella om vi hittar något men det kan bli annat.

Last edited:

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hola Eldorado!

Tror vi skulle ha en egen kategori om bredband på forumet..
Här är bara några trådar nedan sen förr,vet inte om du får svar på det du undrar-
Goranwint fick svar när han frågade i Sydkusten.es ang bredband men vet
inte om du har nytta av det.
Kolla på frågor och svar på deras hemsida eller fråga själv.
Dom har ju experter till hjälp, här är det "bara" vi...

Själv har jag Telefonica som numera namnändrat sin tele/bredbandsdel
till Movistar. Fungerar helt perfekt med 10 mb och då har man en fast telefon
som ingår i ca 40E/mån. Andra har problem med andra bolag och en del
är nöjda..Djungel är det iaf..:wall:

http://spanienforum.se/torrevieja/2365-bredband.html

http://spanienforum.se/flytta-till-spanien/2625-mobilt-bredband-igen.html

http://spanienforum.se/fastighetsfragor/2526-bredband.html

http://spanienforum.se/nerja/2278-adsl-internet-2010-a.html

Ciao P ;;;;;)

Alla företags sidor utom min länk är på spanska. Vi behöver ett kontantkort för mobilt utan limit nu, köper vi hus blir det nog annat och att läsa spanska. Mitt favoritställe har slött ADSL på kabel och Wifi som reserv, men dom har fullbokat. Ett annat att har snabbt kabelinternet, men är inte barnvänligt.

hej, här har du en perfekt prisjämförelsesida i Spanien Compara Seguros de Coche, ADSL, TelefonÃ*a Móvil y Finanzas en tarifas24

Här kommer lite mer info:
PRECIOS TARJETA PREPAGO
Vodafone te ofrece la posibilidad de disfrutar de acceso a Internet sin necesidad de cuotas mensuales ni compromisos. Solo tienes que adquirir tu Módem USB, recargar tu tarjeta, y comprar bonos para poder beneficiarte de una navegación adaptada a tu consumo.

Dispones de distintos tipos de bonos para que puedas elegir el que más se ajuste a tus necesidades:

Bonos de navegación con modem USB para tarjeta prepago
Bonos Recarga* Volumen Período de validez Texto SMS al 2207
Básico 19 € 150MB 90 días C BAS
Avanzado 39 € 400MB 90 días C AVA
Premium 59 € 1GB 90 días C PRE

Bonos de navegación por tiempo con modem USB para tarjeta prepago
Semanal 29 € Ilimitado** 7 días** C SEM
Quincenal 39 € Ilimitado** 15 días** C QUI
Mensual 59 € Ilimitado** 30 días** C MES
*Impuestos indirectos incluidos
**A partir de 1GB consumido no se interrumpe el acceso,sólo baja la velocidad de descarga a 128kbps.

Atención: sin bonos de Internet el precio de la navegación es de 2.9€/9MB (3.36€ IVA inc).Hasta un máximo diario de 14.5€ (16.82€ IVA inc)

Fritt översatt mha google:

FÖRUTBETALDA KORT priser
Vodafone ger dig chansen att få tillgång till Internet utan månadsavgifter eller åtaganden. Bara få ditt USB-modem, ladda ditt kort, och köpa obligationer för att dra nytta av navigation anpassad till din konsumtion.

Du har olika typer av obligationer för att kunna välja den som passar dig bäst:

Obligationer navigering kontantkort USB-modem
Reload Bonus * Volym Uppställning till 2207 SMS Text
Grundläggande € 19 90 dagar C BAS 150MB
39 € 400MB Avancerad C AVA 90 dagar
Premium 1GB € 59 90 dagar C PRE

Obligationer navigering tid med kontantkort USB-modem
Reload Bonus * Volym Uppställning till 2207 SMS Text
Veckans 29 € Obegränsad ** 7 dagar ** C SEM
Bi 39 € Obegränsad ** 15 dagar ** C QUI
59 € per månad Obegränsat ** 30 dagar ** C MES
* inklusive moms
** Från 1 GB konsumeras tillgång inte avbryts, bara sänker nedladdningshastighet till 128kbps.

OBS: Internet utan borgen priset för frakt är 2,9 € / 9 MB (3,36 € inkl moms) För att en daglig maxdos på 14,5 € (16,82 € inkl moms).
Listen

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
hej, här har du en perfekt prisjämförelsesida i Spanien Compara Seguros de Coche, ADSL, TelefonÃ*a Móvil y Finanzas en tarifas24

Här kommer lite mer info:
PRECIOS TARJETA PREPAGO
Vodafone te ofrece la posibilidad de disfrutar de acceso a Internet sin necesidad de cuotas mensuales ni compromisos. Solo tienes que adquirir tu Módem USB, recargar tu tarjeta, y comprar bonos para poder beneficiarte de una navegación adaptada a tu consumo.

Dispones de distintos tipos de bonos para que puedas elegir el que más se ajuste a tus necesidades:

Bonos de navegación con modem USB para tarjeta prepago
Básico 19 € 150MB 90 días C BAS
Avanzado 39 € 400MB 90 días C AVA
Premium 59 € 1GB 90 días C PRE

Bonos de navegación por tiempo con modem USB para tarjeta prepago
Semanal 29 € Ilimitado** 7 días** C SEM
Quincenal 39 € Ilimitado** 15 días** C QUI
Mensual 59 € Ilimitado** 30 días** C MES
*Impuestos indirectos incluidos
**A partir de 1GB consumido no se interrumpe el acceso,sólo baja la velocidad de descarga a 128kbps.

Atención: sin bonos de Internet el precio de la navegación es de 2.9€/9MB (3.36€ IVA inc).Hasta un máximo diario de 14.5€ (16.82€ IVA inc)
Ser inte det på den länken och 39 för 15 dagar utan limit verkar lagom, när vi betalar 233 sek för en månad här. 39 är allt?

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

Jag var förkyld förut men nu piggnar det till så jag mailat Mas Movil, El Corte Ingles och 3 säljare. Dom verkar sälja billiga kort med förbrukningstaxa. Något som knappt förekommer här.

Sà vitt jag vet, har alla mobila internet abonemang gränser och de som inte har det sänker hastigheten (typ Orange) när man nâtt upp till mängden man har beställt.
mvh
MAS movil
Byter till mitt gamla namn som jag glömmer ibland.

Nya trådar

Back
Toppen