Bilparkering

Status
Stängd för vidare inlägg.

Eldorado

Avstängd
När jag åkte bil ner förut kunde man parkera gratis på gatan mitt i Barcelona, Torremolinos, Marbella, Fuengirola och San Pedro de Alcantara där det även fanns en Supermercado med gratis garage för kunderna.

Nu när vi flugit ner och hyrt bil har all gatuparkering verkat omöjlig, jag har kört runt en massa i Marbella för att hitta en plats, även på höjderna ovanför, allt omöjligt på gångavstånd till huvudgatan så vi har till slut hamnat i betalgarage.

Bara utanför våra bostäder, Lidl och någon Supermercado har det gått bra. Utanför Banus gick det bra att stå förut, nu ska man in i betalgarage. Parkeringen utanför Centro Plaza som var gratis förut har nu en bom och betalgubbe. P.-garagen är ganska trånga med kurvor och branta backar också. Fuengirola har jag inte varit i på länge.

Inte konstigt då EU pumpat in en massa pengar i Spanien till Autopistas mm så fler har fått råd att ha bil och man bygger en massa nytt runt städerna.

Är det lika jäkligt överallt?

Jämfört med Sthlms innerstad är det ganska lika, fast stan tar betalt på alla gator där. Folk vill ha bilfritt men ha bil själva.Vi med gapskrattt

Vi bör åka ner snart för att ev. köpa något och har en massa offerter, så jag skriver av mig lite tankar nu spainsmile

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Status
Stängd för vidare inlägg.

Nya trådar

Back
Toppen