Biltema i Spanien

Status
Stängd för vidare inlägg.

Brandon

Ny medlem
gokväll, är i Spanien och letar efter en affär liknande Biltema som vi har i Sverige.. Söker en massa grejer till bil och cykel som finns just i den typ av butiker.. Finns det någon kedja med liknande butiker här?

tack hörrni på förhand! thumb
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej
Folk fixar inte själva med sina bilar som vi gör i Sverige. Vissa saker kan du hitta på Norauto, känner inte till utbredningen men det finns i norra spanien. Tag annars kontakt med en vanlig verkstad, de kan ev, beställa hem delar till dig. Till cykel kan du ev. hitta på Decatlon, om du har tur beställde de också hem delar. samtidigt är det inte så dyrt som i Sverige att fara till verkstaden om du undviker märkesverkstäderna förstås!
Lycka till! Förresten, bor du så du kan köra över gränsen till Frankrike så kan du där lättare hitta det du söker.
 
Det är nog hugget som stucket, generellt så upplever jag att bilreparationer är betydlig billigare i spanien än i sverige, samt lite billigare i spanien än i frankrike. De är duktiga på franska bilar i spanien är min erfarenhet, kört citroen (sittoträng :)) därnere så har råkat ut för en del reparationer i båda länderna... Är du därnere och kör nu?
 
Hej
Folk fixar inte själva med sina bilar som vi gör i Sverige. Vissa saker kan du hitta på Norauto, känner inte till utbredningen men det finns i norra spanien. Tag annars kontakt med en vanlig verkstad, de kan ev, beställa hem delar till dig. Till cykel kan du ev. hitta på Decatlon, om du har tur beställde de också hem delar. samtidigt är det inte så dyrt som i Sverige att fara till verkstaden om du undviker märkesverkstäderna förstås!
Lycka till! Förresten, bor du så du kan köra över gränsen till Frankrike så kan du där lättare hitta det du söker.

tack ana thumb , just har hört det också att de inte hemmafixar så mycket därnere! :) Ska kolla upp Norauto.
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Tack Charlie!
Jo, jag bor i Barcelona och har en Renault. Körde på en stolpe i vårt trånga garage, vilket vagnskadegarantin inte täcker. Det är hyfsat nära till Frankrike, så det kunde ju ha varit värt en utflykt.
 
Tack Charlie!
Jo, jag bor i Barcelona och har en Renault. Körde på en stolpe i vårt trånga garage, vilket vagnskadegarantin inte täcker. Det är hyfsat nära till Frankrike, så det kunde ju ha varit värt en utflykt.

aj då tråkigt att höra. Men annars har du klarat dig från parkeringsskador och sånt? Tycker man får nån liten repa och buckla här och där numera! Barcelona och katalonien är iofs lite extra dyrt, så antingen åker du till Zaragoza vilket var billigare för mig (har reparerat där), eller så åker du till en mindre stad men också utanför Katalonien. (funkar ju också att ta en utflykt till Marseilles eller Bordeaux, detta är ju stora städer med gott om verstäder)
 
Tack för tipsen. Det får bli en semestertur söderut när det slutat regna så mycket. Bilen har bara plåtskador, så jag kan ha dem kvar någon månad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Nya trådar

Back
Toppen