Bo i Spanien

Eva S-P

Ny medlem
Hej hur är det att bo som ensam kvinna i Torrevieja? Är det svårt att få kontakt med andra Svenskar och finns det ställen som man kan vänd sig till för att få kontakt & aktiviteter. Eva:sol::confused::frusen:

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej eva.Jag tror inte detta.Vi har tillbringat vintern i torrevieja ock fått så många nya vänner.Många av dom är ensamma.I,of så har vi en hund.Träffat så mycke underbara människor.
Bara utav den anledningen har vi bestämt oss för att övervintra härnere varje år.
vi drar hem till kungsbacka på lördag men återkommer i november,

Lycka till eva.

Hej hur är det att bo som ensam kvinna i Torrevieja? Är det svårt att få kontakt med andra Svenskar och finns det ställen som man kan vänd sig till för att få kontakt & aktiviteter. Eva:sol::confused::frusen:

De vanligaste knutpunkterna är de föreningar som finns, störst är MasAmigos med många aktiviteter, bibliotek , café och kurs- och uthyrningsverksamhet, dom finns centralt i Torrevieja (www.masamigos.com)
Medlemsavgift ca 300 SEK / år

en liknande, men helt ideell förening är Club Nordico (www.clubnordico.com)

Vidare finns också "Aktiv i Torrevieja" som samlas då och då, läs mer på www.aktivitorrevieja.com

Det kommer kanskje an på alderen. Jeg er ikke pensjonist og sliter nok med å finne både aktiviteter og personer som er på min alder og har felles interesser. Mange av de tingene jeg har hatt lyst til å begynne med har faktisk en nedre aldersgrense på 55 år. Men om man først begynner å få et nettverk, så vokser det fort. Å bli medlem i klubbene kan man uansett. Det er jo ingen hemmelighet at det er mange skandinaver i Torrevieja og mest sannsynlig er det også flere som bor i området der du bosetter deg.

Klubb Torrevieja har veckoträffar, veckoluncher varje vecka. Många andra aktiviteter finns under vintern. På sommaren inte mycket.

Förutom dessa klubbar, finns svenska kyrkan och norska sjömanskyrkan som båda har mycket olika sammankomster, inte bara gudstjänster.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Tack

Det kommer kanskje an på alderen. Jeg er ikke pensjonist og sliter nok med å finne både aktiviteter og personer som er på min alder og har felles interesser. Mange av de tingene jeg har hatt lyst til å begynne med har faktisk en nedre aldersgrense på 55 år. Men om man først begynner å få et nettverk, så vokser det fort. Å bli medlem i klubbene kan man uansett. Det er jo ingen hemmelighet at det er mange skandinaver i Torrevieja og mest sannsynlig er det også flere som bor i området der du bosetter deg.

Tack för svaret. Jag är en ganska pigg pensionär på 68 vårar. Som har brutit
upp från ett längre förhållande. Har varit gansk mycket i Spanien ( Nerja, Malaga, Fungirila). men inte i Torrevieja. Tycker om att aktivera mig med tx Boule m.m
Skulle vilja bo några månader under vinter halv året, eller köpa ett mindre boende. Mvh Eva

Tack

De vanligaste knutpunkterna är de föreningar som finns, störst är MasAmigos med många aktiviteter, bibliotek , café och kurs- och uthyrningsverksamhet, dom finns centralt i Torrevieja (www.masamigos.com)
Medlemsavgift ca 300 SEK / år

en liknande, men helt ideell förening är Club Nordico (www.clubnordico.com)

Vidare finns också "Aktiv i Torrevieja" som samlas då och då, läs mer på www.aktivitorrevieja.com

Frågar lite mer till hösten. Mvh Eva:sol:think

Tack för svaret. Jag är en ganska pigg pensionär på 68 vårar. Som har brutit
upp från ett längre förhållande. Har varit gansk mycket i Spanien ( Nerja, Malaga, Fungirila). men inte i Torrevieja. Tycker om att aktivera mig med tx Boule m.m
Skulle vilja bo några månader under vinter halv året, eller köpa ett mindre boende. Mvh Eva

Da tror jeg du har store muligheter til å finne bekjente i klubbene. Petanca/Boule er "stort" mange steder og jeg kjenner flere som er med i klubber som spiller flere ganger i uken og treffes sosialt i tillegg. Det er nok aller mest ektepar, men også en del single og det er nok lettere å være en av de enslige i slike miljøer etter at man er ferdig med små og store barn :)

Meld deg inn i en klubb, så får du tilbud om både aktiviteter, turer/ekskursjoner og f.eks spanskkurs.

Lykke til :)

Tack för svaret, vi får se om jag kommer ner framåt hösten då vet jag lite vad jag ska söka. MVH Eva:sol:think

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

Nya trådar

Back
Toppen