Bo på ett parador

Preciosa

Veteranmedlem
Kolla här vad vackert inuti ett parador i Léon
som vår medlem AmadeCasa bott på i sin rundresa i Spanien nu
i dagarna..så vackert.

Ett parador i Léon.jpg

Just nu har dom kommit in i Frankrike men har massor av bilder i bloggen
bakåt från många städer i nordväst och norr i Spanien och även Porto i Portugal.
http://amacasa.wordpress.com/

Ciao P ;;;;;)

Last edited:

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Vi skulle vilja bo på Padadoren i Santiago de Compostella

http://www.youtube.com/watch?v=Toj0O5L48d8

196 Euro per natt är emellertid inte helt billigt. Eftersom alla Paradorer är statligt ägda blir det väl en slant över till den usla spanska statskassan, får man hoppas.

Jag har en artikel om paradorerna på min sida Ett Annorlunda Spanien om någon är intresserad av att läsa. Gammal och säkert i behov av genomgång, men ger ändå ett litet hum om dom:
http://www.annorlunda-spanien.com/index.php/2008/11/bo-som-en-kung-pa-en-spansk-parador/

Hola Monica..hade tänkt lägga in din artikel men du hann före :D
Jättebra. Amadecasa var imponerad av Léon.
Heter det en parador el ett parador? Tänker på ett slott,ett hotell..
Hittar inget om hur man ska skriva..think

Ciao P :love:

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Ja, jag har också alltid sagt en parador. Detta kanske beror på att jag instinktivt tänker på el parador som är maskulinum och kopplar ihop ett (parador) med neutrum. Kanske forumets språkexperter kan komma med förklaring

Eftersom Parador inte finns pà svenska kan ju ingen svensk artikel vara varken rätt eller fel. översatt borde det väl bli ett, med tanke pà Ett hotell, Ett värdshus etc.

Har alltid hört en parador, aldrig ett parador.

Det är ingen regel att genuset följer med kategorin. Alla frukter har ju inte samma genus, t.ex. en apelsin (fastän i vissa dialekter säger man ett apelsin), ett äpple, ett päron, en mandarin, en kiwi, en jordgubbe etc.

Last edited:

Nya trådar

Back
Toppen