bo pasqual eller los locos

elios

Ny medlem
Hej:). Har möjlighet att hyra mellan sep-juni, antingen vid busstation på los pasqual eller vid los locos, el stockolmo. Gillar att bada och har för mig att det är väldigt stenigt vid locos och kanske för blåsigt på vintern där. Är det vädigt bullrigt mitt i stan? Brukar bo i mar azul, men inget ledigt där nu sorry. Får man panik av att bo mitt i smeten? Undrar om någon av er med erfarenhet av att bo mitt i stan eller borta vid el stockholmo kan hjälpa mig med mitt ilandsproblem. graciass. Hur långt ner tll playa de cura från pasqual, är van vid 100 m.till havet :)

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej!

Man kan väl säga att det kan vara bullrigt överallt :) Om det är lugnt
vid ett tillfälle kan det bli störigt vid annat. Var man än bor.
In och utflyttning görs.
Men inga problem att bo där på C/ San Pascual.
Bra med all service runtomkring. Mercadona nära, Bar Barcelona med
svenska/norska gäster, skandinaviska varor på Scandigo nära osv.
Ja om man vill ha den servicen...och busstation bara ett stenkast ifrån.
400 m ner till Playa del Cura, kanske 500 m till Locos...

Chao P :sol:

Tack Preciosa:tummenupp:. Det lutar nog åt det hållet, man är ju lite bekväm av sig också:). Det är bara att ta på sig bikinin och strosa ner för gatan :giggle:. Gött :)

Bara en liten varning för busstationer.
Vi bodde i Mijas Pueblo i närheten av busstation/turistbussparkering. Det finns tydligen inget förbud mot tomgångskörning i Spanien! Efter några dagar är man jäkligt trött på avgaser och brummande motorer som aldrig stängs av. Då funkar ju inte deras AC!

I övrigt håller jag med Preciosa angående buller vid olika tider/årstider. Det kan gå åt ett antal flyttar innan man har kommit underfund med hur läget (oläget) är just där man har bosatt sig.

Hursomhelst, Lycka till och hoppas du hittar något bra.

Göran

Håller med Göran men den här gatan är ca 150 m i från
stationen och bussarna går inte på den. Är hus eller annat emellan.
Vet ju inte nr på den men som sagt inte så nära att man kan
höra bussarna iaf. Vet inte hur långt "ett stenkast" är, kanske var fel uttryckt :)

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej igen! Numret på gatan är pasqual 233, tittade på google, verkade nära busstation. Ingen som har erfarenhet och bo på los locos längst ner?Verkar mindre stimmigt, men kanske blåsigt och ensligt på vintern. Tack för er hjälp graciass

Hej igen! Numret på gatan är pasqual 233, tittade på google, verkade nära busstation. Ingen som har erfarenhet och bo på los locos längst ner?Verkar mindre stimmigt, men kanske blåsigt och ensligt på vintern. Tack för er hjälp graciass

Hej igen!
233 på San P lär du inte se en enda buss...möjligen nån privat el mindre.
Lugnare där om än biltrafik som man knappast kan undvika :)

Locos är inte fel men om du bor mot och har utsikt mot stranden så
är det ju all trafik du kan tänka dig utanför. Bor man nån gata in så
från Avd Dr Mariano Ruiz Casanova märks det ju inte lika mycket.
Beroende på vad du menar med "längst ner" på Locos?...Bor du bortåt
från stan norrut så är det lite långt till större affär. Åt andra hållet
blir det ju närmare om än inte nära.
Buss utanför på flera hållplatser.
Strandpromenaden vid Locos och vägen ska byggas om "snart" så den blir väl
enkelriktad "så småningom" men när...

Tack för gensvaret, preciosa och göran :). Det blir nog inne i centrum, låter bekvämare, med bank, affärer och kanske lite sällskap Holaa. Tack än en gång hjärtaa

Jag har mitt ställe i centrum och trivs jättebra. Skulle inte vilja bo någon annanstans. Dock bor jag inte där året runt men jag har inte ont av trafiken på somrarna. På vintern är det lugnare. Nästan all service blir närmare för dig om du väljer San Pascual. Och du får mer service i centrum. I och för sig kan man gå från Locos till centrum...

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

C/ Estocolmo är ju närmare havet. Kan tänkas att det kan vara lite råare där på vinter än för San Pascual som är ju en liten bit ifrån.

Nya trådar

Back
Toppen