Hej!
Tips om 2 Bodegor varav en ligger vid Carrefour;
Vin och spritbutik till vänster om Carrefour / Habaneras. Andra rondellen. Bodega Casa Del Vino Bruno y Eva Avda miguel de unamuno, centro comercial mercadona Torreta 03184 Torrevieja Alicante, Spanien
Den andra är längst bort i La Mata;(hämtat från ett annat inlägg, Tack)
Vinos DJ. Bodegan ligger rätt långt mot norr i La Mata, nära marknadsplatsen. Adressen är C/Mayor 79. Bodegan buteljerar bl.a. lokala viner och förser dem med etiketter – även specialdesignerade för privata behov. Bland ”bulkvinerna”, som tappas på medhavda eller där inköpta kärl direkt från tunnor, finns fyra röda viner, ett par vita plus ett antal söta dessertviner. Bland de röda ligger ”Sangre de Toro” mig närmast i smaken. Övriga är ”Rivera del Duero”, ”Campeon” samt det något fruktigare ”Jumilla”. Alla rätt kraftiga lokala viner med en alkoholprocent runt 14. Priserna ligger kring 1.30-1.50 euro/liter.
Hoppas ni kan prova, jag har inte haft möjlighet att prova någon ännu men vi Google street-view kan man gatushoppa utanför, praktiskt och smidigt. Får prova deras flytande innehåll nästa gång jag åker ner.