Bodega

Eckhoff

Medlem
Någon som vet en bra bodea i Torrevieja. Vi var nere nu till påsk och ville besöka en för att prova lite lokala viner. Vi hitta en inne i stan Bodega Rivera men tyckte inte om deras viner. Vi har för många år sedan köpt i LaMarina men önskar en på nära håll så vi kan ta cykeln dit för lite vinprovning.think

//Eckhoff

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Ja det är ju smaksak tycka om bodega Riveras viner men jag tycker om en sak som är bra i den bodegan.Nämligen att där kan man köpa inhemskt sprit i praktiska 2 liters plastflaskor att inte själva flaskan väger så mycket som glasflaskan. Bra om reser med transportmedel med begränsat bagagevikt. Man vill ju ha hem procenterna. Billigt är det också. 2l brändy,2l likör.2l vodka kostade c. 16€. Flaskorna hämtar dom från lagret så man måste passa på att göra hela beställingen på en gång. På pesetatiden hade dom inhemskt whisky i 3liters plastflaska. Den tyckte var perfekt för att tullbestämmelsena var på den tiden max en flaska per person.

Jag tycker Bodega Rivera har ett bra utbud av viner även ett stort urval av lokala viner. Har alltid fått bra viner där. Tycker att prisnivån är helt OK jämfört med ex Decantalo som är en spansk internethandlare som jag också handlar av när jag är i Sverige

Hej!
Tips om 2 Bodegor varav en ligger vid Carrefour;
Vin och spritbutik till vänster om Carrefour / Habaneras. Andra rondellen. Bodega Casa Del Vino Bruno y Eva Avda miguel de unamuno, centro comercial mercadona Torreta 03184 Torrevieja Alicante, Spanien
Den andra är längst bort i La Mata;(hämtat från ett annat inlägg, Tack)
Vinos DJ. Bodegan ligger rätt långt mot norr i La Mata, nära marknadsplatsen. Adressen är C/Mayor 79. Bodegan buteljerar bl.a. lokala viner och förser dem med etiketter – även specialdesignerade för privata behov. Bland ”bulkvinerna”, som tappas på medhavda eller där inköpta kärl direkt från tunnor, finns fyra röda viner, ett par vita plus ett antal söta dessertviner. Bland de röda ligger ”Sangre de Toro” mig närmast i smaken. Övriga är ”Rivera del Duero”, ”Campeon” samt det något fruktigare ”Jumilla”. Alla rätt kraftiga lokala viner med en alkoholprocent runt 14. Priserna ligger kring 1.30-1.50 euro/liter.

Hoppas ni kan prova, jag har inte haft möjlighet att prova någon ännu men vi Google street-view kan man gatushoppa utanför, praktiskt och smidigt. Får prova deras flytande innehåll nästa gång jag åker ner.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

Nya trådar

Back
Toppen