Bra tygbutik?

Sotanini

Medlem
Nu när avresan till Torrevieja närmar sig kommer jag på allt fler frågor att ställa på forumet.

En av dessa är: Var kan jag hitta tygbutiker som har ett sortiment med gardintyger, i bomull eller linne, med större motiv - kanske lite typ Josef Frank och Svenskt Tenn? Alltså inget fluff-fluff. Vill gärna inreda vårt vardagsrum i en varm ton (eftersom vi kommer att tillbringa vintrarna där) och inte som ett sommarrum.

Nyfiken på svaren jag kan få,
happyhappyhappy​

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
DEt finns en affär i korsningen diego Ramirez och Calle Apollo som heter Marti Mayol som har ett bra utbud. De syr även upp gardiner m.m. Men inte kan det jämföras med Svenskt Tenn inte, alltså butiken. Men många stilrena tyger med fina mönster finns det och i bra kvalité. Kanske finns det även tyger i butiken Danish Design och ev kan Zarah Home ha något av intresse.
Lycka till!

Stadens second hand affärer har ofta färdiga gardiner till en billig penning. Det gäller bara att hitta något som faller en på läppen...

Min väninna gjorde/sydde tjusiga gardiner genom att klippa isär ett påslakan som hon gillade. Och när hon blev trött på gardinerna kunde hon sy ihop den till ett påslakan igen. Påslakan finns på Carrefour, Zara Home osv

Nu tog du orden ur munnen på mig vad det gäller att sy gardiner av påslakan. Nyss sydde jag sovr.gardiner + sängkappa + små kuddöverdrag + duk av påslakanet Majviva från IKEA, 99.00 kr. Dom är ofta oliksidiga så att man syr t.e.x. gardinerna av ena sidan och dom andra tillbehören av den andra :):).
rocio

Telepati, vet du! Men du kommer med en riktig bra ide! Att använda dubbelsidiga påslakan. Har jag inte ens tänkt på...

Förresten vet jag en annan som sydde om påslakanet till en långklänning bara genom att lägga till två "hål" för armar och ett för huvudet. Och resten hölls ihop med ett skärp. :) Men detta OT.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].

Nya trådar

Back
Toppen