Buss i Torrevieja

A-Lotta

Medlem
Hej

Känner någon till om man kan köpa busskort för kortare tid i Torrevieja. Hemma har vi värdekort som laddas med en summa pengar. Finns det något liknande i Torre? Om man ska byta buss måste man isåfall köpa en ny biljett eller kan man ta "övergång"?

Lotta

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
finns antagligen "bonobus" där du köper 10 resor till ett billigare pris. Men hur det är med övergàng vet jag ej.

Lite fler frågor inför resan...

Säljs dessa "kort" på busstationen eller kan man köpa någon annanstans. Är det ngn som vet om man måste betala ytterligare en biljett när man byter buss?

Lotta

Hej igen

Påminner om mitt tidigare inlägg. Finns det ingen som vet...

Lotta

Svarar fast jag inte vet säkert. Ingen att fråga just nu. Tror inte det
finns "övergång" iaf, man får vackert betala 1.15E (1.20?) Billigt. Åkte nyss
men kommer inte ihåg priset i alla fall(lokala bussarna).
Bonuskort vet ej men turistbyrån i centrum vet så klart. Har inte hört talas
om det...

Varför jag iaf skriver är för att alla gratiskort nu ska bort. Har man varit resident
och "låtsas"-dito så har man fått åka gratis i Torrevieja. Men - nu ska man
få betala, tror det var 35E om året. Dessa kort har missbrukats otroligt.
Finns visst 90.000 kort ute på 100.000 invånare..fast man kan tro att alla har
bil här så trångt som det är på gatorna..
spanien.st - Nyheter & Artiklar - Spanien

Ska rätta mig om jag får tillgång till mer info - i fall jag har fel nå´nstans..));)
i det jag nu hasplat ur mig....

Ciao så länge P ;;;;;)

Last edited:

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
35€ per år är ändå billigt! Vi betalar betydligt mer för en månad till Västtrafiken! Som kör med gamla bussar och spårvagnar, men problem och bekymmer speciellt på vintern.

Jag frågade nyss busschauffören som sade att man inte kunde köpa flera biljetter i taget- och som ville ha betalt en gång till når jag kom till slutstationen. Jag tolkar det så att det inte finns övergångsbiljetter och att man får betala två gånger om man åker fram och tillbaka. Det kostar 1.20 så det är ju billigt oavsett.

Jag frågade nyss busschauffören som sade att man inte kunde köpa flera biljetter i taget- och som ville ha betalt en gång till når jag kom till slutstationen. Jag tolkar det så att det inte finns övergångsbiljetter och att man får betala två gånger om man åker fram och tillbaka. Det kostar 1.20 så det är ju billigt oavsett.

Finfint..då är det som jag tror i alla fall. Däremot kan man ju tycka att
det ska finnas någon turistaktig biljett, men det tror man väl för att
det finns hemma i SE..
Få se om turistbyrån kan svara i alla fall.

Ciao P ;;;;;)

Skriv till Costa Azul och föreslå detta! De kanske inte har kommit på idén...Om vi är mång som skriver och förlår samma sak kanske de ser att det är angeläget.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

Nya trådar

Back
Toppen