Buss

mimus48

Ny medlem
Är det någon som känner till bussförbindelserna mellan Ciudad Quesada och Torrevieja? Det är också intressant för oss med bussförbindelser mellan Rojales och Torrevieja.
Är det så att man troligen måste ha bil om man vill skaffa ett boende på det ena stället eller det andra? Kanske kan man klara sig med buss åtminstone den första tiden. Vi tänkte skaffa en liten bil där nere, men det kommer väl att dröja ett tag innan det blir av.
Tacksam för svar.
mimus48

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Kanske lite off topic, men det här med bil!

Det är en sak att jag när jag blir recident eller vad det heter inte får köra en svenskregistrerad bil utan måste skaffa spanska plåtar. Har även läst att det är efter en viss tidsgräns.
MEN! Nu kommer det galna. Jag fick nästa omedelbart efter flytt brev från bilregisteret att de inte kan hålla reda på en utlandsadress om jag har en "svensk" bil, utan jag är tvungen att skaffa en c/o adress i Sverige för att kunna få info och skatter och allt.

Jag hade för mig att det är ganska olagligt att skaffa c/o adress där man inte bor. Suck));)

Last edited:

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Kanske lite off topic, men det här med bil!

Det är en sak att jag när jag blir recident eller vad det heter inte får köra en svenskregistrerad bil utan måste skaffa spanska plåtar. Har även läst att det är efter en viss tidsgräns.
MEN! Nu kommer det galna. Jag fick nästa omedelbart efter flytt brev från bilregisteret att de inte kan hålla reda på en utlandsadress om jag har en "svensk" bil, utan jag är tvungen att skaffa en c/o adress i Sverige för att kunna få info och skatter och allt.

Jag hade för mig att det är ganska olagligt att skaffa c/o adress där man inte bor. Suck));)

Jo det är lite knåp och knep men det är inte olagligt att ha en
c/o-adress som man kan uppge för dom som begär det. Man får ju ha svenskreggad bil ett tag. Däremot inte inneha permanentbostad i Sverige.
Du får ha sommarstuga. Alla jag känner har post gående till
nån dom känner. Eller barn. Du kan tex stå i bostadskön i Sthlm utan
att vara skriven i Sverige. (Om det inte är ändrat nu) Men - dom måste ha adress att skicka pappren.
Fakturan kan man betala ändå på internet. Ingen frågar ju om du har en c/o-adress som du uppgivit för vissa företag för att underlätta eftersom dom
inte skickar utomlands....
P :sol:

Nya trådar

Back
Toppen