Bygge vid parque dona sinforosa torrevieja

Lundberg

Medlem
Hej, är det någon som vet vad som pågår bakom parken dona sinforosa, vid stranden Acequión. Inte på den stora tomten som är mitt emot hamnen utan på den tomten där det ligger ett litet hus och bredvid finns en gammal förfallen kåk.

Idag var de där och tog ner alla träd och det har stått skyltar på tomten som kom upp nyligen men som jag inte tänkte så mycket på vad det stod tyvärr.

Lite nyfiken på vad som händer om det ska byggas något där, kommer ju bli jättekonstigt med ett bygge med parken precis bredvid.

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].

Ja men detta är bredvid, där får de gärna bygga för mig även om jag tror det är många andra som inte vill det. Framförallt inte 20 våningar. Men där de nu har röjt träd är precis bakom parken på andra sidan av kanalen mot vad det skrivs om här. Det är en mycket mindre och smalare tomt.

Jag har lite svårt att se hur kommunen kan tillåta en 20 våningar som kommer lägga hela den kommunala parken i skugga under vissa tider på dagen.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jahaja, ja du ser ju uppifrån, trodde gamla sportplanen var på
din sida av kanalen.

Kanske dom ska bygga ut parken thumb

Såg ett skräckexempel på höghusplaner från 2010 på
sportplanen :( Hittar ingen datering så man får hoppas
det är överspelat...
http://azaleaproperties.es/es/proyectos-de-construccion/22-alicante/64-campico-san-mames-torrevieja

Får väl ta en prommis och se om det står nåt på nån skylt :)

Chao P :sol:

Bygga ut parken vore kanon. :-)

Den delen som är närmast dig Är byggbar tomt. Troligen ingen park där Sorry

Okay, får hoppas att det inte blir något jättehögt bygge där. Det enda jag har kunnat läsa om är att det är ett 20 våningshus som fått bygglov men på den andra marken som var gokartbana förr.

Nya trådar

Back
Toppen