Café/barstolar

rocio

Aktiv medlem
Hej alla!
Är det någon som har sett någon butik som säljer den "nya" modellen av café/barstolar som är så vanliga nu? Dom som är av plast och oftast brukar vara vita, orange eller neongröna och som har metallben? Jag såg i våras att dom fanns på Carrefour, men ni vet hur man tänker: Det är ingen brådska :(. Nu finns dom iaf inte. Jag tycker att dom är så nätta och verkar inte ta så stor plats som dom gamla vanliga, mer runda och skrymmande, plaststolarna som funnits i alla år.
Är det någon som verkligen SETT dom någonstans, och inte bara tror var dom kan finnas, så vore det toppen :):). Det spelar ingen roll om det är en bit att åka.
Tack på förhand!
rocio

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Kanske lite väl långt ifrån dig, men de finns på Hipercor i Fuengirola.
(Såg dom själv för ca 3 veckor sedan när vi var där)

Hipercor finns väl i Alicante också? Jag menar att om stolarna är deras vanliga sortiment bör de finnar någon annastans också, inte bara i Fuengirola. De kanske har information på nätet? Lycka till!

Hej Rinconada!
Enligt vad jag kan se på deras hemsida så finns det i Valencia och Elche, inte i Alicante. Så, Elche kan ju vid tillfälle ev. bli ett litet utflyktsmål om inte annat.
rocio

Rocio,
Om Hipercor finns i din närhet så borde du kunna maila deras kundtjänst och fråga om de har stolarna så du slipper åka i onödan.

Jag tog en lång promenad idag till Hipercor och fotade stolarna.
Visst är det dessa du menar:

9fzbro.jpg

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej Steve-O!
Vad vansinnigt snällt av dig att göra dig detta besvär. Tyvärr så var jag väl dålig på att förklara vilken typ av stolar jag menar. Jag menar den typ som (med fyra ben), åtminstone här i Torrevieja m.o., finns utanför var och var annan bar och uteservering. (På dom övriga står det brun-svarta syntetrotting-möbler).
Stolarna på bilden är väldigt snygga, men jag skulle ofelbart ramla ner och slå mig fördärvad om jag ens tog mig upp. Dessutom skulle det se rätt konstigt ut att ha dom på balkongen och på solterrassen. Ha, ha...
Men, TACK för besväret!!
rocio

OK, Inga problem. Det var skönt med en promenad och att åtminstone få försöka hjälpa till då man hittills endast bett om hjälp känns det som.
Synd att det inte var rätt, men jag håller tummarna och hoppas att du hittar dina stolar.

Har du sett på IKEA eller Hermanos Garcia?
Jeg tror det var ordet barstol som forvirret her. Jeg vet hvilke du mener. De har sete av plast og er lave, som vanlige stoler man setter inntil et kjøkkenbord.
Det er en hel del restauranter som har disse blant annet på promenaden inne i Torrevieja.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.

Jeg tror faktisk IKEA hadde en slik også.. men bildet jeg hadde i hodet hadde ikke, så jeg tok den ikke med. Ta en titt på nettsidene til IKEA. Sillas og pris fra 0-60 euro, så er jeg sikker på at du finner noe som ligner veldig.

Nej, på Ikea finns dom tyvärr inte. Den länk till Carrefour som Uora lagt in kommer jag inte in på :(, men i deras katalog "Muebles de jardin" från mars-maj i år finns rätt modell på sid.18. Billiga också, för att vara Carrefour, 16€. Om ni har varit på Tapacaña i stan och ätit deras tapas+öl för 1,50€ (där fick dom lite reklam) och suttit på deras uteservering, så vet ni vilka stolar jag menar. Mycket nätt modell, tar inte så stor plats. Jag ska kolla om dom kan beställa hem.
Har någon förresten beställt varor på deras onlinesite? Jag förmodar att dom levererar till lämpligt Carrefourvaruhus så att man får hämta där. Eller...? Någon som har goda eller dåliga erfarenheter av detta?
rocio

Last edited:
Den här varianten finns i många färger men jag tror att det finns dom som har täckta sidor också:) Helgjutna alltså :)

IMG_2460.jpg

Ciao P :sol:

Last edited:

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Hej P!
Det är EXAKT sådana jag menar thumb. Dom är så otroligt sköna att sitta i, och tar så lite utrymme. Inga ben som spretar rätt ut så att man fastnar med fötterna och får stolarna med sig när man går förbi :).
Tack Cat för bilden, men det var som sagt modellen på P:s bild som jag menade.
HAR NÅGON SETT DOM TILL FÖRSÄLJNING NÅGONSTANS, helst i Torrevieja?
rocio

Tapa caña har bytt till vita, likadana som dom röda vid "Vita kyrkan". Vi var där igår och då fanns det bara dom vita där. Nytt och fräscht.
rocio

thumbthumbthumb (Om jag inte får tag i några på lagligt sätt så....dom märker väl inte om det saknas några få?)
rocio

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Nya trådar

Back
Toppen