Churros - är det gott

Preciosa

Veteranmedlem
Spanjorerna älskar ju churros..både som frukost och mellanmål.
Många doppar dom i jättetjock choklad..för tjock tycker jag :(
Jag tycker det är så sött så gommen skrynklar sig :D Men
en annan i hushållet älskar dom.
I denna artikel på bilden är en favoritleverantör vid Playa de Los Locos i
Torrevieja. Vet inte om dom står på andra platser också.

http://spaniaposten.no/churros

Ciao P :sol:

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
jo - utan choklad
En strut för 1 Euro på citronmarknaden att dela på 4,
passar bra till kaffe på vintern eller en liten öl på sommaren

I begränsad mängd och, som Nalle, med kaffe istället. Tyvärr kan man inte köpa några få, vad jag sett. Bara en strut, så man får bjuda när det känns för sött.

Jag gillar inte alls churros, tycker att det är alldeles för söt. Min sambo däremot, hans syster, och systerson-ja,de älskar churros. Jag nöjer mig glatt med en napolitana:)

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Churros är gott! Både med choklad( men inte så många då) och med socker/kanel. När Spanienlängtan blir stor gör vi churros hemma i Sverige.... :)

Faktiskt sådär... kan ta en churros någon gång, men en PLATANO är bättre :-) Förresten hej hej, jag är ny på forumet och ser fram emot att utbyta intressant information med medlemmarna.

Faktiskt sådär... kan ta en churros någon gång, men en PLATANO är bättre :-) Förresten hej hej, jag är ny på forumet och ser fram emot att utbyta intressant information med medlemmarna.

Bienvenido! churros är en favorit för mig också!! Doppa de i varm choklad eller en latte! mums thumb

Churros

Ja du Gustav, vem har inte några extra kilon??? Och churros är gott, måste medges. Man behöver ju inte äta så mycket åt gången, för de är söta. Och man vbehöver inte äta dem varje dag. Jag har kunnat köpa dem "en och en" hos en försäljare nära Av. de Habaneras, Consum butiken, i Torre. Alltså behöver jag inte köpa en hel strut.
På tal om kalorier:

Attachments

• calories.jpg
    calories.jpg
    21,3 KB · Visningar: 192

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

Nya trådar

Back
Toppen