Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien.Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
- Flytta till Spanien? - Spanienforum hjälper skandinaver att hitta rätt bostad i Spanien (utan kostnad).
- Hyra ut bostad i Costa del sol? - Använd vårt formulär & få hjälp med uthyrningen. Luta dig tillbaka & inkassera hyresintäkterna.
- Ska du sälja din bostad i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig.
- Behöver du juridisk rådgivning som svensk i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!
PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Det kan eventuellt strida mot Norwegians avtalsvillkor att ladda andra bankkort med det. Själv brukar jag skicka europabetalningar från min svenska bank. Ett annat alternativ är Ferratum https://www.ferratumbank.com/se/features.html
Jag läste på något annat forum att en kille påstod sig ha fått lagt in betalningar till både el och vatten på sitt n26 konto. Har dock inte testat det själv ännu. Drömmen vore annars att kunna dra alla fasta räkningar på en icke-spansk bank.
Revolut fick förresten sin europeiska banklicens häromveckan. Trevligt med lite uppstickare hur som haver då storbankerna kan behöva lite mer konkurrens oavsett land.
Nej du har rätt, det avtalsvillkoret jag trodde gällde Norwegians kort fanns inte i deras avtal så då är det något annat avtal jag kommer ihåg en något luddig paragraf från...Du bryter inte mot några avtalsvillkor om du laddar ditt Revolut-konto med ett BankNorwegian-kort. Men, du får inga cashpoints. Man får inte cashpoints hos BankNorwegian för 'finansiella tjänser'.
Tja, jag tror nog en bankgaranti från ett euro land är mer värt än inget, men en viss försiktighet är ju sällan fel.Revolut fick sin bank-licens i Litauen! Bankgarantin är därmed högst troligt värd noll och intet. Jag använder Revolut som en elektronisk plånbok för att undvika avgifter och har aldrig mycket pengar där. Om de lanserar sparkonton med högre ränta än på annat håll är jag inte intresserad.
Nej du har rätt, det avtalsvillkoret jag trodde gällde Norwegians kort fanns inte i deras avtal så då är det något annat avtal jag kommer ihåg en något luddig paragraf från...
Tja, jag tror nog en bankgaranti från ett euro land är mer värt än inget, men en viss försiktighet är ju sällan fel.
Ett bra erbjudande
American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.
PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
@Svenne Apelsin Är det möjligtvis TransferWise du tänker på?
Ett bra erbjudande
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
Hej,
Är Revolut /N26 kreditkort eller debetkort?
När jag läser om dem så kan jag inte få kläm på om de har bakgaranti? Dessutom får jag det till att N26 är tyskt och inte spanskt.
Revolut är väl engelskt och hämnar sannolikt utanför EU, så då är väl risken stor för problem i framtiden?
Jojje
Hej,
Har försökt få kort på N26 men det händer inget. De svarar bara att de bearbetar uppgifterna och det har de hållit på med nu i 16 dagar.
Ni som har kort på N26, tog det så lång tid för er?
Jojje
Ett bra erbjudande