Dålig lukt i garderoben

Lundberg

Medlem
Hej alla, vi har problem med att det luktar lite illa i våra garderober då vi inte är nere så ofta som vi skulle vilja vara. Finns det något special tricks tips som man kan köpa i Torre? I Sverige kan man ju använda sig av ättikssprit för att få bort det mesta.

Vore kanon med lite tips, undrar också hur många som har satt in ventilation i sina lägenheter? fördelar/nackdelar.

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
finns bara fördelar med att sätta in ventilation. om ni lämnar garderoberna öppna när ni inte är där, borde lukten försvinna, annars prova med citroner

Hej, tack kanske en dum fråga men ska man pressa citroner i en skål? eller räcker det att bara dela på dom och lägga in? Vi brukar lämna dom öppna men så hyr vi ut kanske 2 gånger per år och dom envisas med att stänga dom. :)

Vad tycker du att man ska ha för ventilation, vanliga rör som alltid är öppna? Har du något tips på någon som kan göra jobbet? Jag har inga verktyg för att borra igenom våra väggar.

Hej, tack kanske en dum fråga men ska man pressa citroner i en skål? eller räcker det att bara dela på dom och lägga in? Vi brukar lämna dom öppna men så hyr vi ut kanske 2 gånger per år och dom envisas med att stänga dom. :)

Vad tycker du att man ska ha för ventilation, vanliga rör som alltid är öppna? Har du något tips på någon som kan göra jobbet? Jag har inga verktyg för att borra igenom våra väggar.

Om spanska garderopdörrar liknar de svenska (av någon anledning minns jag inte) Alltså att de är av trä eller fiber material, kan en "riktigt man" ta en rasp för ca 50kr och fila luftspalt på övre och underkanten på dörrbladen, ca 20cm i bredden och fila lite i sneddden så att det inte syns utanför att en amatör har varit ifarten. Brukar hjälpa med så lite....;)

Bara dela den pà mitten sà funkar det bra. Angànede vent. Finns mànga firmor som gör det, inget komplicerat. Rör ut täckt med ventilgaller...

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Annars hjálper det till om ni lámnar fónstren lite óppna och stánger persiennen sá att det finns lite springor dár luften kommer in. Jag gór sá i alla rum sá att luften kan cirkulera. Än har jag inte haft ngt som luktat illa. Sen kan man tvátta garderoben med ammoniak, vádra alla kláder och sist lágga in citronhalvor som Nalle sa. Borde góra susen...

Nya trådar

Back
Toppen