Dagens rätt

mimus48

Ny medlem
Apropå tierps förfrågan om matställen i en annan tråd här bredvid. Vad, sisådär ungefär, kostar en dagens rätt eller en dagens lunch där nere. Här hemma i Sverige går den väl vanligtvis på ungefär 65-70 kronor upp till en hundring. Vore kul att vetya vad det kostar att gå ut och äta en "dagens" där nere.

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
"dagens" i Spanien Är oftast en "menu del dia" dvs en 3-rätters lunch med dricka till.

Kan kosta allt fràn 5 € och uppàt. Ett "normal" pris ligger pà en 7-8 €

I krisens Spanien har det kommit fram fler. För inte sà länge sedan sà sàg jag pà nyheterna att en restaurang, hade menus del dia för 1 € (fast drickat ingick inte) pà màndagar.

Om ni är i Torrevieja, kan ni titta in i Luna vid Playa del Cura. I slutet av C/Virgen de las Palomas. De brukar ha bra priser. Och man får äta mycket.
Sen finns det ett annant rest. inte långt ifrån som serverar billiga rätter en eller två gånger om vveckan. Tyvärr minns jag inte vad de heter. Hjälp Preciosa, om du vet vilka jag menar!!!!

Apropå den här frågan. Vi har fått höra att det är ca 30% billigare, i genomsnitt alltså, att leva och bo i Spanien. Jag talar om normala utgifter för ett vanligt hushåll. Stämmer det? Känner ni som bor där att det är billigare i Spanien?

Apropå den här frågan. Vi har fått höra att det är ca 30% billigare, i genomsnitt alltså, att leva och bo i Spanien. Jag talar om normala utgifter för ett vanligt hushåll. Stämmer det? Känner ni som bor där att det är billigare i Spanien?

Hola Mimus!
Jo jag tycker att det är billigare än hemma, speciellt när
det gäller matvaror. Om man handlar "rätt". Dvs på marknaden när det
gäller frukt och grönsaker.
Och Mercadona-kedjan ska ju vara billigast i landet. Och många varor
där är billigare än hemma. Dom har ju sagt att dom inte ska höja pga
momshöjningen heller. Däremot var potatisen höjd på marknaden - från
0.50E/kg till 0.55E i fredags.

Hårvård och tandläkare är ju mycket billigare också. Enl min tandläkare
så är dom 40% billigare (svensk, här nere) och spanska tar nog ännu
lite mindre.
Det är vad jag kan komma på nu :)

Ciao P :sol:
PS. Rincon: Åt vilket håll från Luna? Om näsan pekar mot havet...DS

Last edited:

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Tack alla ni som svarat. Ni är alla så hjälpsamma och gulliga även om jag förstår att under årens lopp återkommer samma frågor ofta. Rart av er att ha förståelse för att det som är gammalt och vant för er är nyheter för oss som är på väg dit. Ser fram emot vistelsen där och hoppas verkligen att vi träffas "in real life" så småningom. Kanske på de där onsdagsträffarna eller något? Ha det gott hälsar mimus48 från ett höstkallt Jämtland (3 grader minus i natt) där höstfärgerna är mycket vackra men dagarna allt kortare, redan aviserat om snö i fjällen och vintern närmar sig med stormsteg.

Preciosa: Det ligger till vänster om Luna. Någonstans vid C/Goleta eller Navigantes. Hörnrestaurant. La Orihuela?

Nya trådar

Back
Toppen