Michael Backman
Medlem
Puerto de Mazarron är en trevlig och charmig stad, gillar den skarpt. Fint att strosa runt längs med den pulserande stranden och slutligen äta en bit mat på Viggos (förmodar att du känner till det). Staden är väl dock lite halvdöd så fort säsongen är över. Jag uppfattar att det främst är engelsmän och Spanjorer som semester där, inte stött på särskillt många svenskar där. Vi har annars bott några km österöver i Isla plana (tar typ 5 min med bil till Mazzaron). Där bor det några svenskar vet jag. Finns även svensk yogaföreing som brukar hålla till i Isla plana. Vi har även varit och kikat i Bolnuevo som verkar vara en trevlig by, hyfsat nära stan. Har du erfarenhet av det stället?Halloy, syftar frågan på mitt inlägg så kan jag svara. Handlar inte om lappsjuka, handlar mer om att jag vill kunna låsa dörren och resa bort ett par veckor/månader utan att behöva anlita en trädgårdsmästare och en poolskötare. Har ett hus i Puerto de Mazarron som uppfyller de kraven, ett stadshus, ingen trädgård, havsutsikt och 60 meter till stranden. Puerto de Mazarron är kanske inte det första valet för de flesta, lite sömnigt större delen av året, men centrala delarna av stan är lagom livliga. Vi får se, det är kanske inte alls min grej och det blir så att jag hamnar ute på landet igen, i Spanien eller något helt annat land.
Last edited: