Det stora jullotteriet El Gordo

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
har aldrig förstàtt att Jul lotteriet kan vara sà hypat... EN lott är svindyr (20€) och du kan "bara" vinna 400.000 € per lott.

Jämför det med ONCE där varje lott kostar 2-3 € och du kan vinna miljoner pà VARJE lott.

Frugan försöker alltid förklara det med att det är sà mpanga nummer som vinner olika priser och att det är väldigt "lätt" att vinna tillbaka "el reintegro"
Men jag köper f*n ingen lott för att vinna 20 €.. Men men..

Man màsta kanske vara född och uppvuxen i Spanien för att kunna förstà det, ungf. som att man màste vara född och uppvuxen i Sverige för att kunna förstà att kalles kaviar och chockladmjölk funkar alldeles utmärkt ihop.

Jo men det är ju så att Once har bara en lott per nummer
och svårare att vinna nåt.

Lotería Nacional kostar normalt 6E i bland 12 el 15 och så 20E vid speciella
tillfällen som jul tex.
Vi har vunnit som mest 140E en gång, 36 nån gång men oftast
får man tillbaka de man lagt ut. Och i bland går det veckor och man
får ingenting :D Spännande iaf. "Känns" som man har möjlighet
att vinna :) Delar man på en lott så är det ju ingen stor peng.

Om en liten by köper andelar så tycker man synd om den eller
de som avstod :( TV rapporterar ju flitigt om var dom vunnit.

P julgran

Hur är det med loteria del nino?

Jag var i Spanien en jul och såg den här hysterin kring jullotteriet och tyckte det var rätt kul :) I år missade jag det, men såg att det finns något som heter loteria del nino också som ordnas i januari. Vet nån hur mycket lotterna till det lotteriet kostar? Och Preciosa, när du säger att lotterna kan köpas genom nätet, gäller det också för loteria del nino och är det mycket dyrare på nätet?

Hola jhanna välkommen till forumet spainsmile

Ja El Niño (Barnet) kostar lika mycket som El Gordo dvs 20E
Dragning 6 januari. Barnens julafton.

Vad jag kan förstå så måste man logga in sig och sen beställa.
Jag har aldrig gjort det så är osäker hur man gör :)
Tror inte det är dyrare på nätet.
http://www.loteriasyapuestas.es/es

¡Feliz año Nuevo! P :):)

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].

Nya trådar

Back
Toppen