Eden roc

Nalle

Mycket välkänd medlem
Gammal bordell i Torrevieja som ligger pà Afred Nobel, nästan granne med Hotel MASA.

Stàtt stängd nu ganska länge efter nàgon skottlossing för ett antal àr sedan. Nu har en Fransk firma köpt kàken som ska renoveras och sedan öppna ett hotell (förhoppningsvis med en bättre kundkrets än innan)

Ligger ju otroligt bra.

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej Nalle!

Håller på att göra en liten cykel-video längs kusten vid Torrevieja där jag tänkte ha med en liten del om Eden Roc.

Har du möjligen lite mer information om skottlossningen som gjorde att Eden Roc stängdes? Jag hittar en del info och att hotellet/bordellen stängdes runt 2013 men just själva händelsen som ledde till stängningen hittar jag inte. Har för mig att jag såg ngn artikel om det ngnstans tidigare men hittar den inte nu.

Jag vet faktiskt inte om det var själva skjutningen som ledde till att de stängde, eller om det var tillfällighet. kanske var det droppen som fick bägaren att rinna över. Vad mitt minne säger sà var det nàgon som sköt en massa skott utanför, om det var vakterna eller mot dem kommer jag inte ihàg.

Tack för svar, Nalle!

Någon annan som sitter på detaljer om historien bakom Eden Rock? Det är viktigt att stödja kulturen! ;)

Har googlat lite och hittar ett par artiklar fràn 2005. Har hänt lite allt möjligt,
I aug. 2005, efter en räd mot Eden Roc i kampen mot trafficing blev 30 pers anhàllna.
Tydligen en skjutning i 2005 ocksà. Vet ej om det är samma eller en annan. Enligt en artikel i Diario Informacion kan man läsa (google översatt, orkar inte korrigera)
"Enligt redogörelsen för de faktiska omständigheter som åklagarmyndigheten anser bevisat, kolliderade den anklagade och två andra landsmän (alla av albansk-kosovanskt ursprung) på parkeringsplatsen i Eden Roc pub på en person, som sköts sju gånger av en av dem (rebellerna). Anledningen till tvisten verkar vara att de sårade hade anslutit sig till flickvän till en av dem. De andra två åtalade (en redan avliden och mannen närvarande vid rättegången) fortsatte att slå honom upprepade gånger när han var på marken, vilket orsakar honom en huvudskada, eventuellt med rumpan på en pistol. Det skulle vara ett mordförsök och inte ett mord eftersom det inte hade försökt att förhindra skottlossningen eller hjälpa offret, utan snarare fortsatte att attackera honom."

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Verkar ha varit en jädra cirkus där! Undrar hur länge det bara var ett riktigt hotell egentligen.

Tack för infon!

Nya trådar

Back
Toppen