Efterlysning!

• Thread starter Thread starter Oregistrerade
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
O

Oregistrerade

Guest
Hej allesammans!

Jag har totalt förälskat mig i Spanien (vem kan låta bli?) och allt sedan jag tog studenten nu i våras har jag drömt om att flytta till fastlandet och prova lyckan och verkligen lära känna landet, människorna och kulturen fullt ut.

Min första kontakt med det spanska fastlandet var en fem veckor lång vistelse i Alicante. Nu har jag läst lite och eftersom jag älskar havet och solen har Andalucien (och framför allt Costa tropical/costa del sol) fångat min uppmärksamhet. Jag undrar nu om någon kan tipsa om ett trevligt ställe att flytta till?

"Kraven är" att det ska gå att få tag på arbete (utan krav på utbildning), ha gynsamt "all-around"-klimat, inte vara världens turistexploaterade ställe (vill ju komma åt dte genuina men inte hamna mitt i ingenstans), att dialekten ska vara lätt att förstå sig på (har bara pluggat spanska i ett år). Jag har ingenting emot att bo där det är lite lugnare men endå kunna välja och ha tillgång till ex nattliv och rörelse. Att bo utanför har sina fördelar.

Någon som vet om ett absolut fantastiskt vackert ställe i södra Spanien längs kusten som är värd att fytta till?

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
valencia och malaga

Har du varit i Malaga och Valencia? Båda dessa städer är stora nog att inte tröttna på samt ligger gynnsamt klimatmässigt. Valencia har mindre turister än vad Malaga har, men vill du maximera antalet soldagar så är Malaga ett säkrare kort. I båda dessa spanska städer så har du möjlighet att hitta okvalificerade jobb inom det mesta. Kan du lite spanska ? Inom vilket område vill du jobba inom?

hls Hedin :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Nya trådar

Back
Toppen